کد خبر : 5901
تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1395- 05: 14

وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه مدونی برای مدیریت برنج ندارد

وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه مدونی برای مدیریت برنج ندارد

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه مدونی برای مدیریت برنج گیلان و کشور ندارد.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین قربانی در گفت‌وگویی با اشاره به بحث مخلوط کردن برنج گیلان با برنج نامرغوب خارجی، اظهار کرد: اخیراً تخلفاتی در این زمینه مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه برنج باکیفیت و مرغوب گیلان نیازمند برندسازی است، افزود: برنج گیلان به‌ویژه رقم هاشمی و دم‌سیاه آستانه‌اشرفیه آبروی این استان است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی برندسازی برنج گیلان را در جلوگیری از تخلفات افراد سودجو مهم دانست و تصریح کرد: اگر برنج گیلان مدیریت شود می‌توانیم در زمینه تولید آن مانند گندم به خودکفایی برسیم.

وی وزارت جهاد کشاورزی را فاقد برنامه مدون برای مدیریت برنج گیلان و کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه مدونی برای مدیریت برنج ندارد.

قربانی با بیان اینکه امروز سموم مورد استفاده در تولید برنج قابل توجه است، یادآور شد: باید به طرف تولید برنج ارگانیک برویم اما در این زمینه وزارت جهاد هیچ راهبردی برای حذف کود شیمیایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی ما صنعتی نیست، یادآور شد: ۸۰ درصد مردم مصرف‌کننده برنج هستند و دولت باید بحث واردات برنج را مورد توجه قرار دهد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی حفظ ارزش افزوده برنج گیلان به‌ویژه در این شهرستان را ضرورت دانست.

وی برندسازی برای برنج را دغدغه مهم عنوان کرد و متذکر شد: هر فروشنده کلان باید کد رهگیری برای برنج داخلی و خارجی داشته باشد.

قربانی از آماده شدن متن پروتکل برندسازی برنج در سازمان غذا و دارو خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو در زمینه تدوین این پروتکل و گسترش آن در دانشگاه علوم پزشکی بوده و امیدواریم گیلان پایلوت این امر شود./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار