کد خبر : 15150
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴

وزارت علوم نباید کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد را فله‌ای حذف می‌کرد/ وزارتخانه و دانشگاه آزاد پاسخگو باشند

وزارت علوم نباید کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد را فله‌ای حذف می‌کرد/ وزارتخانه و دانشگاه آزاد پاسخگو باشند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی حذف رشته محل‌های دانشگاه آزاد در سراسر کشور را رفتار غیر کارشناسی وزارت علوم برشمرد و خواستار پاسخگویی وزارتخانه و دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی امروز در گفت‌وگویی با بابیان اینکه حذف کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد در سراسر کشور توسط وزارت علوم و تحقیقات، تصمیمی نادرست و نابخردانه بود  اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در سیاست‌گذاری‌های مربوط به دانشگاه پیام نور راه اشتباهی را طی می‌کند و هم در خصوص حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اشتباه عمل کرده است.

وی بابیان اینکه وزارت علوم نباید کد رشته محل‌ها را فله‌ای حذف می‌کرد، افزود: تغییراتی که در کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد در سراسر کشور اتفاق افتاد و جذب هیئت‌های علمی که مسئله‌ساز است از اشتباهات وزارت علوم و تحقیقات است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جلوگیری از بورسیه دانشجویان به خارج از کشور را از دیگر اشتباهات وزارت علوم برشمرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از دانشجویان شرایط مناسب و لازم برای تحصیل در خارج از کشور را داشتند اما وزارت علوم از این موضوع جلوگیری کرده این مسئله از اشتباه دیگر این وزارتخانه است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان حذف رشته محل‌های دانشگاه آزاد را رفتار غیر کارشناسی وزارت علوم دانست و افزود: حذف کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد با رفتار غیرکارشناسی کارشناسان وزارت علوم و برخی از افرادی که در قسمت برنامه‌ریزی این وزارتخانه هستند باعث شدند تا بسیاری از رشته محل‌های دانشگاه آزاد را حذف کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این در حالی است که برخی از دانشگاه‌ها مقاطع تحصیلی دکتری را راه‌اندازی کرده بودند و مصوبه دارند و باید بر اساس قانون همه آن رشته‌هایی را که وجود دارد دانشجو جذب کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اذعان به این نکته که اگر کد رشته محل‌ها حذف شود باید این حذفیات قانونی باشد، تصریح کرد: باید نماینده‌هایی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه آزاد و وزارت علوم بنشینند و نظر نهایی در خصوص حذف یا تغییر برخی از رشته‌ها بدهند.

عباسی با تأکید بر اینکه وزارت علوم باید پاسخگوی این تصمیمات نابخردانه باشد، گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح و مقرر شد تا  نوریان، رئیس دانشگاه آزاد و همچنین وزیر علوم در کمیسیون حاضر شوند و توضیحاتی را در این خصوص ارائه کنند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار