کد خبر : 36036
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

قابل توجه نمایندگان و نهاد های نظلارتی؛

وضعیت اسفناک جراحی قلب بیمارستان دکتر حشمت رشت به دلیل ضعف مسئولان علوم پزشکی گیلان!

وضعیت اسفناک جراحی قلب بیمارستان دکتر حشمت رشت به دلیل ضعف مسئولان علوم پزشکی گیلان!

بیماریهای قلبی از شایعترین علل مرگ و میر در جامعه است و قلب یکی از مهمترین اعضای بدن محسوب میشود که اختلال در آن میتواند گاه حتی در عرض چند ثانیه منجر به مرگ شود!

به گزارش گیلانستان بیماریهای قلبی از شایعترین علل مرگ و میر در جامعه است و قلب یکی از مهمترین اعضای بدن محسوب میشود که اختلال در آن میتواند گاه حتی در عرض چند ثانیه منجر به مرگ شود!

بخش جراحی قلب بیمارستان حشمت روزهای خوبی را سپری نمیکند. پس از مدت های طولانی محدودیت شدید تعداد جراحی قلب و صف انتظار طولانی بیماران بستری که ارجاع مکرر بیماران به تهران یا مراکز خصوصی را در پی داشته، از اواخر اسفند سال گذشته تاکنون بخش جراحی قلب حشمت به بهانه تعمیرات بکلی تعطیل بوده است !

ذکر این نکته حائز اهمیت است که بیمارستان حشمت فاقد جراح قلب تمام وقت بوده و جراحان قلب حشمت همگی در بیمارستانهای خصوصی مشغول فعالیت می باشند فلذا واضح است که انگیزه ای برای فعالیت در این بیمارستان دولتی وجود نداشته باشد و این امر موجب تاخیر طولانی و سرگردانی بیماران محروم قلبی میگردد که بضاعت مراجعه به بیمارستانهای خصوصی ندارند ! از طرفی این وضع ضربه شدیدی بر درآمدزایی این بیمارستان دولتی نیز وارد می نماید!
به معضلات بخش جراحی قلب حشمت باید رواج پدیده شوم زیر میزی را نیز افزود، بطوری که همراهان بیمار برای انجام عمل جراحی ملزم به پرداخت هزینه مازاد چندین میلیونی و غیر قانونی در مطب بعضی از جراحان می شوند! بدیهی است رواج این مفسده بهیچوجه زیبنده تنها مرکز قلب شمال کشور نیست.

از نهادهای نظارتی انتظار می رود در آستانه گام دوم انقلاب و در راستای منویات مقام عظمای ولایت و تاکید نماینده محترم ولی فقیه در استان مبنی بر مبارزه با ابعاد مختلف فساد اداری، برای اصلاح این وضعیت وخیم در تنها مرکز دولتی قلب استان اقدام عاجل و شایسته ای انجام دهند و دست باندهای ثروت و قدرت را از این بیمارستان و بیماران محروم و متدین آن کوتاه نمایند.

انتهای پیام/رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار