کد خبر : 55777
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1399- 05: 17

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

وضعیت باغات فندق گیلان خوب است

وضعیت باغات فندق گیلان خوب است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال وضعیت فندق استان خوب است و فندق کاران در حال برداشت این محصول هستند.

به گزارش گیلانستان، حجت علی‌اکبرنژاد گفت: برداشت فندق در باغات گیلان در حال انجام است و امسال وضعیت باغات فندق گیلان خوب است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود، بالغ بر ۲۱ هزار تن فندق از باغات گیلان امسال برداشت شود و میزان دقیق آن پایان شهریور ماه پس از برداشت نهایی این محصول اطلاع‌رسانی می‌شود.

علی‌اکبرنژاد ادامه داد: بیشترین فندق گیلان در رودسر تولید می‌شود و در مجموع این شهرستان قطب تولید فندوق کشور است و بیش از ۸۵ درصد فندق کشور در رودسر تولید می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: فندق گیلان علاوه بر مصرف استانی در بازارهای استان‌های دیگر کشور به خصوص استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۵۹۵۰ خانوار گیلانی در تولید فندق فعالیت دارند و علاوه بر رودسر، بیشترین فندق کاران گیلان در شهرستان‌های املش، سیاهکل  تالش، آستارا، رودبار فعالیت دارند.

اکبرنژاد ادامه داد: علاوه بر مصرف آجیلی فندق گیلان در شیرینی و شکلات سازی کاربرد دارد و در صنایع دارویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار