کد خبر : 36736
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اردیبهشت 1398- 13: 18

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

وضعیت فرهنگی در دانشگاه‌ها و مدارس تاسف برانگیز است

وضعیت فرهنگی در دانشگاه‌ها و مدارس تاسف برانگیز است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اظهار تاسف از وضعیت کنونی فرهنگ در دانشگاه‌ها و مدارس گفت: اگر به تقویت زیربنای فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها توجه شود، بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان در رشت اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش همچون دو بال علمی برای ارتقاء دانش در کشور می‌کوشند.

امام جمعه رشت گفت: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ نفر طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران گیلان تحصیل می‌کنند و ۸۰۰ نفر خواهر طلبه فارغ‌التحصیل شدند اما با توجه به ظرفیت استان گیلان هنوز ورود خواهران طلبه در مدارس کم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از لزوم ترویج فرهنگ الهی و دینی در فضای آرام و غیر ملتهب خبر داد و خاطرنشان کرد: پذیرش فرهنگ دینی توسط اقشار مختلف جامعه در فضای آرام و غیر ملتهب بهتر صورت می‌گیرد.

آیت‌الله فلاحتی به برنامه‌های زیربنایی فرهنگی در دنیا به‌ویژه کشورهای جنوب شرقی آسیا اشاره و تصریح کرد: اکنون دنیا به این باور رسیده است که باید برنامه‌های فرهنگی را از مهد کودک و پیش دبستانی به کودکان آموزش داد.

وی بر آموزش مربیان مهدهای کودک و پیش‌دبستانی برای ترویج فرهنگ دینی تاکید کرد و افزود: اگر به مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی برنامه فرهنگی مناسبی ارائه شود، بسیاری از ریزش‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه کم خواهد شد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اظهار تاسف از وضعیت کنونی فرهنگ در دانشگاه‌ها و مدارس گفت: اگر به تقویت زیربنای فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها توجه شود، بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد اصول تربیتی فرزندان به عهده پدر و مادر است و باید در خانواده شکل گیرد اما امروزه این مسئولیت فراموش شده است؛ دولت، معلمان و روحانیون متولی تمام امور فرهنگی نیستند.

امام جمعه رشت خواستار توجه بیشتر به اصول تربیتی اسلام شد و تاکید کرد: اگر حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در امور فرهنگی با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند، وضعیت زیربناهای فرهنگی بهبود می‌یابد.

وی به اهمیت الگوسازی در مسائل فرهنگی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه مشکل اقتصادی معضل دوم جامعه محسوب می‌شود و از نظر مردم ارزشی و متدین، لجام گیسختگی فرهنگی بزرگترین و نخستین مشکل است.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: اگر مردم بدانند آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به دنبال تحول و ساخت زیربناهای فرهنگی در جامعه هستند، از تلاش‌های آنان استقبال کرده و آنها را یاری می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار