کد خبر : 44968
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آذر 1398- 00: 17

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

وضعیت نامناسب حوزه بهداشت گیلان

وضعیت نامناسب حوزه بهداشت گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشتی در این استان، گفت: بسیاری از خانه های بهداشت در شهرستان رشت استیجاری است.

به گزارش گیلانستان ارسلان سالاری صبح پنجشنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی با بیان اینکه سیاست گذاران جزو گروه‌های هدف برای بهره گیری از تأثیرات اجتماعی پژوهش هستند، اظهار کرد: علاوه بر سیاست گذاران و مردم بعنوان کاربران نهایی، کاربران حرفه‌ای اعم از سازمان‌های صنعتی و اجتماعی با هدف استفاده از دانش برای توسعه محصولات و خدمات خود از نتیجه پژوهش‌ها بهره مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اصول اطمینان از اثربخشی پژوهش‌ها دغدغه اصلی سیاست گذاران پژوهشی است، افزود: کمیت و کیفیت عملکرد پژوهشی در هر جامعه با میزان توسعه یافتگی رابطه مستقیمی دارد و برای رسیدن به توسعه یافتگی و شناسایی مشکلات موجود در هر کشوری نیاز به پژوهش‌های کاربردی و تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: تأثیر پژوهش و تحقیقات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگ، سیاست و محیط زیست جامعه باعث افزایش کیفیت زندگی مردم در سطوح بومی، منطقه، ملی و بین المللی می‌شود و بر محصولات، فرآیندها، رفتارها و سیاست‌ها تأثیر دارد و مانع هدر رفت منابع خواهد شد.

سالاری به جایگاه منحصر به فرد ایران به دلیل داشتن نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده اشاره کرد و گفت: ایران با داشتن حدود ۴.۶ میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور، جزو ۱۰ کشور نخست از تعداد دانشجویان در حال توسعه و توانمندسازی سرمایه انسانی است.

وی در تشریح اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیان کرد: برون رفت از شرایط مالی موجود دانشگاه با بدهی حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی، پیشبرد طرح تحول نظام سلامت، تلاش برای تقویت پژوهش‌های فاخر و مؤثر برای دانشگاه و تعیین وضعیت اعضای هیئت علمی متعهد و قراردادی از جمله اهداف این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بهداشت نامناسب در گیلان، گفت: گیلان تنها استانی است که طرح تحول سلامت را اجرا نکرده است و بسیاری از خانه‌های بهداشت شهرستان رشت استیجاری هستند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار