کد خبر : 29534
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰:۱۰

وضعیت نامناسب عفاف و حجاب مانند رانت و باندبازی مردم را آزار می‌دهد

وضعیت نامناسب عفاف و حجاب مانند رانت و باندبازی مردم را آزار می‌دهد

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آموزش در سایه پژوهش تحقق پیدا می‌کند گفت: بخش پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: وجود استادان جوان انقلابی در عرصه دانشگاهی بسیار مبارک است.

وی به تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بنیانگذار اصلی دانشگاه آزاد اسلامی امام(ره) محسوب می‌شود و این امر افتخاری برای نظام اسلامی است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه روحانیون و شخصیت‌های غیر روحانی در تراز انقلاب، دین و ارزش‌ها دانشگاه آزاد اسلامی را به پیش بردند، بیان کرد: حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت خوبی برای مبارزه با رانت و فساد در این دانشگاه ایجاد کرده است.

آیت‌الله فلاحتی اموری که کلمه اسلامی را از آزاد جدا می‌کند، را ناخوشایند دانست و تصریح کرد: اسلامی بودن می‌تواند دانشگاه آزاد را در دل مردم جا کند.

وی به تاسیس دانشگاه در رژیم گذشته در ایران اشاره کرد و افزود: هدف رژیم طاغوت از ایجاد دانشگاه مقابله با دین بود اما بعدها مجتهدان و افراد فرهیخته‌ با حضور در مراکز آموزش عالی تلاش کردند با انگیزه غربی‌ها مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با برشمردن ماموریت‌های بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی، متذکر شد: به بخش پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه شود زیرا هر سامانه علمی در صورتی می‌تواند در عرصه میدانی نمود پیدا کند که دارای پژوهش باشد.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید براینکه آموزش در سایه پژوهش تحقق پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: بخش پژوهش با سرمایه‌گذاری مناسب بالنده می‌شود و این امر نیازمند سازوکار است.

وی، استفاده از دانشجویان دارای دانش فارغ از اندیشه‌های سیاسی را مهم دانست و یادآور شد: سرمایه‌گذاری علمی و فکری روی دانشجویان مهم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عفاف و حجاب زمانی در دانشگاه آزاد اسلامی مصداقی برای دیگر دانشگاه‌ها بود، اظهار کرد: اکنون وضعیت دانشگاه مذکور متفاوت شده و این برازنده دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی جامعه به‌ویژه دانشگاه‌ها شد و افزود: منطق عقلانیت دین باید در قالب زیبا در دانشگاه‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب عفاف و حجاب مانند رانت و باندبازی مردم را آزار می‌دهد، تصریح کرد: قدرت‌های سلطه‌گر به‌دنبال از بین بردن ارزش‌های ملی و دینی جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، فعالیت گسترده جهادی میدانی را سبب ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند برنامه‌ریزی ویژه با استفاده از جوانان خوش‌فکر و ارزشی است.

آیت‌الله فلاحتی بر تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی و حافظ خون شهدا تأکید کرد و متذکر شد: عفاف و حجاب بیشترین دغدغه نیروهای ارزشی و دل‌سوز نظام و انقلاب است.

بخشنامه آراستگی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز به تحول مدیریتی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مدیریت جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و استادان انقلابی خواهان این تحول با شدت بیشتر و متمایل با ارزش‌ها در استان‌ها هستند.

سید محمود هاشمی، رویکرد بسیج اساتید را حل‌المسائلی عنوان کرد و افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی نیز رویکرد مذکور وجود دارد و اکنون شرایط خوبی ایجاد شده و می‌طلبد تمام بخش‌ها در کنار همدیگر باشند.

وی با اشاره به اینکه عزم مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحکیم ارزش‌های انقلابی جزم شده است، بیان کرد: عزم جدی برای برخورد با تخلف‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه آراستگی فرهنگی در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: بخشنامه مذکور با محوریت کارکنان و استادان دانشگاه اجرایی شده است ضمن اینکه پیگیر اجرایی شدن بخشنامه در استان‌ها هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار