کد خبر : 55457
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

وضعیت پرستاران ۸۹روزه تعیین تکلیف شود

وضعیت پرستاران ۸۹روزه تعیین تکلیف شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طرح کمبودهای حوزه سلامت گیلان در بخش ساختمان و نیروی انسانی گفت: باید وضعیت پرستارانی که در ایام کرونا در بیمارستان‌ها به‌کارگیری شده‌اند، تعیین تکلیف شود.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری امروز با اشاره به دیدار خود با سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: خرید، ساخت و تجهیز ساختمان و ابنیه حوزه بهداشت و درمان گیلان از جمله ستاد مرکزی بهداشت رشت یکی از مهم‌ترین رویکردهای گفت‌وگو و رایزنی‌ها در دیدار با وزیر بهداشت و درمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از ساختمان‌های فعلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازجمله در رشت استیجاری است، افزود: علیرغم اینکه برخی از ساختمان‌های بهداشت و درمان استان فرسوده و مستهلک هست، برخی از ساختمان‌ها ازجمله در رشت استیجاری است و منابع زیادی ماهانه صرف اجاره بهاء آن‌ها می‌شود و نیازمند تعیین تکلیف هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مرکز بهداشت رشت گفت: فضایی که هم‌اکنون کادر اداری و سلامت در این ساختمان‌ها در حال خدمت به مردم هستند متناسب نیست و باید محل کار این قشر فضای امن و با آرامشی باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم با تأکید بر فراهم آوردن ملزومات حفاظت فردی کادر سلامت، بیان کرد: در بازدیدهای سرزده در مراکز بهداشتی و درمانی مشاهده می‌شود بعضاً کادر سلامت ماسک، گان و یا دستکش به میزان کافی ندارند درحالی‌که این موارد از حداقل‌هایی است که باید وزارت بهداشت در اختیار کادر سلامت بگذارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت پرستاران داوطلب در ایام کرونا (۸۹روزه)، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در اوج کرونا از پرستاران در مراکز بیمارستانی با تعهد استخدام و به‌کارگیری به‌صورت شرکتی دعوت به کارکرد، اما اکنون این قشر پرتلاش بلاتکلیف هستند و این موضوع نیز به وزیر بهداشت گوشزد شده است.

احمدی با اشاره به موضوع کارشناسان و شاغلان در آزمایشگاه بیمارستان رازی رشت تصریح کرد: تعدادی از کارکنان در آزمایشگاه بیمارستان رازی که متعلق به بخش خصوصی بود اکنون با توسعه و تجهیز این آزمایشگاه توسط بخش دولتی و همچنین با توجه به داشتن رشته تحصیلی غیر مرتبط با آزمایشگاه قرار است کنار گذاشته شوند که این موضوع نیز به وزیر بهداشت گزارش‌شده و از دکتر نمکی خواسته‌ام تا نسبت به به‌کارگیری آن‌ها در سایر بخش‌ها تمهید مقدمات کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به تأکیدات خود به وزیر بهداشت نسبت به موضوعات آموزشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: از وزیر بهداشت خواسته‌شده تا نسبت به موضوعات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توجه ویژه‌ای داشته باشد و در رفع آن‌ها بکوشد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار