کد خبر : 25951
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

وضعیت کسب و کار استان گیلان خراب است

وضعیت کسب و کار استان گیلان خراب است

استاندار گیلان گفت: بدون تعارف باید گفت که شرایط کسب و کار در کشور و به تبع آن در گیلان خراب است.

به گزارش گیلانستان، مصطفی سالاری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت با اشاره به اجرای طرح “توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی” اظهار داشت: ما نمی‌توانیم روستاها را از هم جدا کرده و برای آن‌ها نسخه اقتصادی بپیچیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برنامه تدوین شده در راستای اجرای طرح “توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی” باید تمامی روستاها را در بر بگیرد گفت: اگر این برنامه نتواند تمامی روستاها را در بر بگیرد اجرای طرح عقیم می‌ماند.

سالاری با اشاره به چگونگی شروع اجرایی شدن طرح “توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی” ابراز داشت: باید در راستای اجرای این طرح شناسنامه‌ای برای روستاها ایجاد شود که ظرفیت روستاها را معرفی کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: برنامه‌های طرح “توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی” باید به صورتی تدوین شود که عملیاتی باشد و نقش عملیاتی هر مجموعه و دستگاهی مشخص شود.

وی تصریح کرد: اگر بین سرمایه‌گذاران و یک دستگاه اجرایی اختلافی ایجاد شود باید یک مرجع بالادستی برای رفع این اختلاف اقدام کند و “ستاد اقتصاد مقاومتی استان” بهترین محل برای این کار است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اگر دستگاه‌های اجرایی به مسائل اقتصادی نگاه بخشی داشته باشند تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی متوقف می‌شود افزود: بدون تعارف باید گفت که شرایط کسب و کار در کشور و به تبع آن در گیلان خراب است.

سالاری با اعلام اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان فعال می‌شود تصریح کرد: این ستاد با حضور مجموعه‌های قضایی استان، دستگاه‌های اجرایی، سازمان بازرسی و نمایندگان مجلس با هدف رسیدگی به وضعیت اقتصادی استان فعالیت می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه وضعیت تخصیص بودجه در طول سال‌های اخیر متفاوت بوده است اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌ریزی عمل کرده و خود را بدهکار پیمانکاران نکنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای هزینه کردن بودجه اولویت‌بندی کنند و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا یا احداث پروژه‌هایی که با جان مردم در ارتباط است را در اولویت قرار دهند.

استاندار گیلان گفت: در هنگام تقسیم بودجه اینکه بگوییم اداره‌ای که در سال گذشته بودجه بیشتری داشته باز هم باید سهم بیشتری دریافت کند ملاک مناسبی نیست بلکه باید تعداد کارمندان یک مجموعه و چنین مسائلی را به‌عنوان معیار در نظر گرفت./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار