کد خبر : 33888
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

وضعیت گیلان در زمینه مسائل اجتماعی مطلوب نیست

وضعیت گیلان در زمینه مسائل اجتماعی مطلوب نیست

استاندار گیلان با اشاره به اینکه وضعیت این استان در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه طلاق مطلوب نیست، گفت: باید با برنامه‌ریزی در راستای بهبود این وضعیت گام برداریم.

به گزارش گیلانستان مصطفی سالاری بعداز ظهر شنبه در جلسه شورای اداری گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه خانواده در ایران از جایگاه خاصی برخوردار بوده و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد پیشرفت های زیادی در این حوزه هستیم، اظهارکرد: استفاده از ظرفیت بانوان در مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به افزایش سهمیه مدیریتی بانوان در کشور و به ویژه استان گیلان، افزود: در حال حاضر از میان مدیران استانی ۱۴ نفر را بانوان تشکیل می دهند که در انجام امور نیز با موفقیت همراه بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان در دو حوزه مسائل اجتماعی و طلاق وضعیت خوبی ندارد، گفت: متاسفانه در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه طلاق جزو ۱۰ استان اول کشور هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم با حمایت‌های دولت به ویژه معاونت امور زنان و خانواده در این زمینه گام‌های جدی در سطح استان برداشته شود، بیان‌کرد: در حوزه اشتغال نیز از دیرباز بانوان گیلانی دوشادوش مردان در حوزه کسب و کار فعال بودند.

سالاری در ادامه با اشاره به اینکه نقش بانوان در بخش کشاورزی بیش از سایر موارد قابل توجه است، گفت: مکانیزه کردن کشاورزی آمار اشتغال بانوان در این بخش را کاهش داده است.

وی به یکی دیگر از محورهای توسعه استان گیلان نیز اشاره و تصریح‌کرد: بانوان در بخش گردشگری‌ طرح‌های خوبی ارائه کرده‌اند.ایجاد زمینه شغلی و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان مستلزم برنامه‌ریزی مسئولان است.

استاندار گیلان ادامه داد: مطالعاتی در حوزه بانوان و امور خانواده ریاست جمهوری انجام شده که استانداری گیلان آمادگی لازم برای اجرای این مطالعات را در سطح استان گیلان دارد.

وی در ادامه همچنین دستور دوم جلسه شورای اداری گیلان نیز اشاره و اظهارکرد: امروز با حضور معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری شاهد معارفه «ارسلان زارع» به عنوان معاونت جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان هستیم.

سالاری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات «علی‌اصغر جمشیدنژاد» معاونت سابق استانداری گیلان، تأکیدکرد: قانون بازنشستگی تصمیم‌گیری شده و در حال اجرا است اما نباید از تجارب، منش و اخلاق بازنشستگان و ظرفیت آنها غافل شد باید از ظرفیت این افراد در حوزه‌هایی که مشمول قانون بازنشستگی نمی شود بهره‌گیری کرد.

وی در ادامه با اشاره به کارنامه موفق ارسلان زارع در پست‌های مدیریتی گذشته از وی خواست تا با ائمه جمعه سراسر استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، احزاب و فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی و سازمان‌های مردم نهاد تعامل و همکاری لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار