کد خبر : 29674
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

وعده‌های دروغین غرب و آمریکا برای تصویب FATF

وعده‌های دروغین غرب و آمریکا برای تصویب FATF

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی به وعده های دروغین غرب و آمریکا برای پیوستن ایران به FATF اشاره کرد و گفت: تصویب این معاهده خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد در گفتگویی با اشاره به معایب و مضرات پیوستن به FATF، اظهارکرد: براساس قانون، دولت جمهوری اسلامی ایران برای پیوستن به هرکدام از معاهدات و کنوانسیون های بین المللی باید مصوبه مجلس شورای اسلامی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی تبصره ای به FATF اضافه کرد، افزود: با توجه به این تبصره مقرر شدن تروریست و گروه‌های تروریستی براساس قانون اساسی و شرایط جمهوری اسلامی ایران تعریف شود.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای مقابل این تبصره را نپذیرفتند، گفت: آنها عنوان کردند که جمهوری اسلامی ایران می تواند برای خود حق تحفظ داشته و آن مواردی که با قانون آنها مغایرت داشته را نپذیرند.

وی با بیان اینکه حق تحفظ نیز بدان معنا است اگر کشوری به یکی از بندها این معاهده اعتراض کند عملا از آن خارج شده است، خاطرنشان کرد: براین اساس جمهوری اسلامی ایران عملا نمی تواند با توجه به مخالفت های آمریکا و کشورهای حامی تروریست همانند عربستان اعتراضی بعد از تصویب و پذیرش این معاهده داشته باشد.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه این موضوع یکی از مهمترین مضرات و معایب این معاهده است، تصریح کرد: البته در این میان این کشورها به بهانه انجام ندادن مبادلات بانکی و افزایش تحریم ها به دنبال ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی ایران و تصویب آن را دارند.

وی با تأکید براینکه این مسائل نیز دنباله روی مباحث برجام است، ادامه داد: در برجام نیز برخی افرادی خوش باور معتقد بودند با پذیرش برجام تمام مشکلات و تحریم ها برداشته می شود ولی دیده شده که بعداز پذیرش و تصویب برجام نه تنها مشکلی حل نشد بلکه آمریکا یک طرفه از این توافق بین المللی خارج شد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه با تصویب FATF جمهوری اسلامی ایران عملا هیچ اقدام دیگری در این زمینه نمی تواند انجام دهد، افزود: مهم‌ترین نکته در این باره این بوده که این معاهده خلاف قانون اساسی کشور و وظیفه حمایت از نهضت های آزادی بخش و مظلومان در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه تصویب این معاهده با اخطار قانون اساسی همراه است، گفت: با توجه به همین شرایط باید تلاش شود که این موضوع در مجلس شورای اسلامی تصویب نشود.

کوچکی نژاد به مخالفت برخی طرفداران دولت درباره تصویب این معاهده در مجلس نیز اشاره و خاطرنشان کرد: البته دولت در تلاش است که نمایندگان این معاهده را تصویب کنند. امیدواریم با مخالف نمایندگان این موضوع از دستور کار مجلس خارج شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، تصریح کرد: رهبری نیز بارها بیان کرده اند که قرار نیست جمهوری اسلامی ایران تمام معاهدات و کنوانسیون های بین المللی را بپذیرد بلکه می تواند براساس شرایط و قوانین خود بندهایی به آن اضافه کرده و یا از آن کم کنیم.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نباید فریب وعده های دورغین غرب و سایر کشورها در این باره را خورده و براساس این وعده ها عمل کنیم زیرا آمریکا هیچگاه به وعده های خود عمل نکرده و بهانه های دیگر می آورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شاپور یکشنبه , 15 مهر 1397 - 20:01

بازم دمش گرم به کوچکی نژاد چندوقت یه بار یه نظراتی درباره گندکاریهای دولت میده. بقیه نماینده ها که انگار خوابن. نه یه مصاحبه ای نه یه نطقی.
غلام ج که فقط به درد مصاحبه ی مسابقات ورزا جنگ میخوره

رفتن به نوار ابزار