کد خبر : 34648
تاریخ انتشار : جمعه 17 اسفند 1397- 38: 14

آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

وعده های سفر رئیس جمهور به گیلان عملیاتی شود/ رشت در بحث بیمارستانی رتبه آخر کشور را دارد/ قضات باید زدوبند را رها کرده و با استقلال عمل کنند

وعده های سفر رئیس جمهور به گیلان عملیاتی شود/ رشت در بحث بیمارستانی رتبه آخر کشور را دارد/ قضات باید زدوبند را رها کرده و با استقلال عمل کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان با تبریک انتصاب آقای رئیسی به ریاست قوه قضائیه از جانب مقام معظم رهبری گفت: دستگاه قضا پاکسازی هایی لازم دارد و امیدواریم با حضور آقای رئیسی شاهد تحول در این دستگاه باشیم.

به گزارش گیلانستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی و تبریک میلاد امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: امام محمدباقر(ع) بنیانگذار دانش دین بود و توانست بخش های عظیمی از معارف اسلامی را به مسلمانان عرضه کند.
وی به سالروز شهادت امام هادی(ع) در یکشنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود: ۲۲ اسفندماه سال ۵۸ امام(ره) فرمان تاسیس بنیاد شهید را صادر فرمودند و این بنیاد به بخشی از مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران می پردازد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه هنوز نتوانستیم در تراز جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا کاری انجام دهیم، تصریح کرد: امروز همه مسئولان سر سفره شهیدان نشسته اند و اگر نمی توانند تمام مشکلات جانبازان و خانواده های معظم شهدا را برطرف کنیم لااقل با اخلاق نیکو و سعه صدر نسبت به آنها رفتار داشته باشند.
آیت الله فلاحتی در ادامه با تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه از جانب مقام معظم رهبری، بیان کرد: آقای رئیسی به تمام دستگاه قضا تسلط دارد و امیدواریم شاهد تحول در این دستگاه باشیم.
وی، دستگاه قضا را نیازمند پاکسازی های عنوان کرد و گفت: باندهای بیرونی دور زدن در قوه قضائیه را بلد هستند و گاهی مواقع بعضی از پرونده های قضایی ۱۰ الی ۱۲ سال طول می کشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دستگاه قضا تا رسیدن به اوج عظمت و خاستگاه مردمی فاصله دارد، خاطرنشان کرد: قضات باید زدوبند را رها کرده و با استقلال به آنچه در متن دین و قانون آمده، را عمل کنند.
آیت الله فلاحتی همچنین به سفر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در رشت چند مشکل اساسی داریم و قرار شد به این مسائل رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه رشت در بحث بیمارستانی رتبه آخر کشور را دارد، اظهار کرد: تمام مردم توان رفتن به بیمارستان های خصوصی را ندارند.
امام جمعه رشت، وضعیت پسماند سراوان رشت را فاجعه آمیز خواند و افزود: رودخانه های گوهررود و زرجوب باید احیا شوند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه امیدواریم اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به پروژه های گیلان به موقع اختصاص داده شود، بیان کرد: می طلبد دستگاه های نظارتی بر اجرای پروژه های مذکور نظارت دقیق را اعمال کنند.
وی، اتصال رشت به راه آهن سراسری را از اهداف نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: افتتاح راه آهن قزوین – رشت فضای خوبی برای ورود سرمایه گذاران به گیلان را فراهم کرده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ویژگی های تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: بارزترین ویژگی تربیت اسلامی این است که با فطرت انسان همخوانی دارد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خودسازی و خودصیانتی انسان از جمله ویژگی تربیت اسلامی است، خاطرنشان کرد: بزرگ ترین وظیفه انسان در دنیا تربیت خود است و از همه ابزارهای مشروع و سالم باید برای این امر استفاده کند.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار