کد خبر : 3084
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵

وقتی آمریکایی‌ها با خرید ماشین‌آلات ایرانی تحریم‌های کشور خود را دور زدند

وقتی آمریکایی‌ها با خرید ماشین‌آلات ایرانی تحریم‌های کشور خود را دور زدند

آمریکایی‌ها در زمان تحریم با خرید ماشین‌آلات صنعت کیک و کلوچه لاهیجان تحریم‌های اعمال شده کشور خود علیه ایران اسلامی را دور می‌زدند.

به گزارش درگیلان از لاهیجان، زمانی که آمریکا توسط ایادی خود اقدام به تحریم ایران کرد بسیاری تصور می‌کردند کشورمان نتواند روی پای خود بایستد و ممکن است دچار مشکلات زیادی شود اما در سال‌های تحریم دستاوردهای مختلف ایران اسلامی با همت جوانان برومندش ثابت کرد که نه تنها تحریم‌ها نتوانست چندان مشکل‌ساز باشد بلکه این آمریکا بود که بیش از هر زمان دیگر نیاز به توانمندی ایرانیان داشت.

در زمان تحریم نیز مواد غذایی ایرانی بر سفره آمریکایی‌ها بود و این کشور با دور زدن تحریم‌های خود به هر طریقی محصولات کشورمان را در خارج از ایران خریداری می‌کرد و این امر نشان می‌داد که تا چه حد ایران در سال‌های تحریم عزیز و قدرتمند بوده و توانسته تحریم‌کننده خود را وادار به خرید محصولاتش کند.

کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان دقایقی پیش در ادامه سفرهای شهرستانی خود وارد لاهیجان شد و از شرکت ماشین‌سازی امیدی تولیدکننده دستگاه‌های کیک و کلوچه بازدید کرد.

بازدید از کارخانه‌های صنعتی گیلان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و آشنایی بیشتر با فعالیت آنها در زمان تحریم صورت می‌گیرد و در برخی از بازدیدها مشاهده می‌شود تحریم‌ها بیشتر از اینکه مشکلات زیادی را ایجاد کند، تحریم‌کننده را راغب به خرید محصولاتش کرده‌است.

صادرات ماشین‌آلات کلوچه‌پزی لاهیجان‌ـ ایران به 42 کشور دنیا

مدیر داخلی صنایع ماشین‌سازی امیدی لاهیجان در جریان بازدید خبرنگاران کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان اظهار کرد: ماشین‌آلات صنعت کلوچه‌پزی این کارخانه به 42 کشور دنیا صادر می‌شود.

علیرضا مرزبند با بیان اینکه به افغانستان، تاجیکستان و آذربایجان کلوچه صادر می‌شود، تصریح کرد: شرکت تولیدکننده دستگاه‌های کیک و کلوچه امیدی لاهیجان برای اطمینان از خطوط ماشین‌آلات تولید شده خود، یک خط تولید کلوچه راه‌اندازی کرده تا مشکلات احتمالی ساخت دستگاه‌ها را کنترل و ارزیابی کند.

وی از حضور شرکت صنعتی مذکور در نمایشگاه شیرینی و شکلات در دبی، امارات و ترکیه خبر داد و با اشاره به فروش دستگاه شرکت مذکور به کشور هلند در زمان تحریم، گفت: در دبی یک شرکت ثبت کردیم و از این طریق به آمریکایی‌های مشتاق در زمان تحریم دستگاه کیک و کلوچه فروختیم.

این مسئول با بیان اینکه روی دستگاه‌ها و سیستم‌ها بسیار کار شده‌است، به تأمین قطعات ساخت ماشین‌آلات کیک و کلوچه اشاره کرد و گفت: نوار نقاله‌های دستگاه‌ها از اسپانیا وارد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مجوز 4 هزار متر کارگاه جدید در دو طبقه برای توسعه کارخانه مذکور گرفته شده‌است، یادآور شد: اکنون در کارخانه مذکور به طور مستقیم برای 160 نفر اشتغال ایجاد شده‌است.

مرزبند، درباره خط مونتاژ ماشین‌آلات شرکت خود تصریح کرد: طبق سفارش مشتریان ماهانه حداقل پنج دستگاه ساخته‌می‌شود، اما حد توان تولید ما از این مقدار بالاتر است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ مانند آیدین، چی‌توز، مینو، آستان قدس رضوی، اکباتان و… از دستگاه‌های ساخت شرکت امیدی لاهیجان استفاده می‌کنند.

رقابت شرکت تولیدکننده دستگاه‌های کیک و کلوچه لاهیجان با 3 کشور برتر دنیا

مدیر داخلی صنایع ماشین‌سازی امیدی لاهیجان با بیان اینکه تولید این کارخانه در کشور رقیب ندارد، خاطرنشان کرد: شرکت ماشین‌سازی لاهیجان در دنیا با سه شرکت بزرگ در ایتالیا، ژاپن و تایوان رقابت می‌کند که به لحاظ قیمت بسیار بالا هستند و خرید دستگاه‌های آنها برای مشتریان ایرانی غیرممکن است.

وی افزود: هزینه هر یک خط نیمه‌اتوماتیک تولید کلوچه از 120 میلیون تومان آغاز شده و تا 1.5 میلیارد تومان ویژه خط اتوماتیک ادامه دارد.

مرزبند با بیان اینکه فعالیت شرکت مذکور در زمینه روکش شکلات نیز است، اظهار کرد: طراحی پست تابلو برق دستگاه‌ها در مکان کارخانه انجام شده و صفر تا صد ماشین‌آلات در لاهیجان تولید می‌شود.

وی به ساخت دستگاه تولید کیک به سفارش کشور صربستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 1.5 میلیون صادرات از جمله به صربستان داشتیم.

این مسئول با تصریح بر اینکه تاکنون از تسهیلات بانکی استفاده نشده‌است، یادآور شد: در زمان تحریم با بسیاری از مشکلات مانند افزایش قیمت‌ها مواجه بودیم.

وی مسئله سرمایه در گردش را مشکل واحدهای تولیدی خواند و خاطرنشان کرد: فروش محصولات ما به خارج از کشور به صورت نقدی است./فارس

13941106000338_PhotoA

13941106000341_PhotoA

13941106000342_PhotoA

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار