کد خبر : 7846
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1395- 14: 11

وقتی به درستی مسایل تحلیل نمی شود، نسل جوان می گوید آیا انقلاب نیز اینگونه بوده؟/ این چه منطقی است که برخی ممنوع التصویر می شوند!

وقتی به درستی مسایل تحلیل نمی شود، نسل جوان می گوید آیا انقلاب نیز اینگونه بوده؟/ این چه منطقی است که برخی ممنوع التصویر می شوند!

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه برخی از فرصت طلبان با ژست انقلابی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و همه گذشته نظام را در طول چند دهه زیر سوال می برند تا آرا جمع آوری کنند گفت: کسی که هویتی ندارد چنگ به چهره آدم های با هویت و اصیل می زند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمسن محمد ساجدی در مراسم ترحیم آيت الله هاشمي رفسنجاني که در مسجد چهاربرادران(خاتم الانبياء) رشت که توسط سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برگزار شد ضمن تسلیت به امام عصر(عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و ملت ایران اظهار داشت: آيت الله هاشمي رفسنجاني عمر با برکت خود را در راه مجاهدت، مسیر حق و اعتلای ملت ایران صرف کرد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه آيت الله هاشمي رفسنجاني از یاران صدیق و فادار امام(ره) و مقام معظم رهبری بود تصریح کرد: آيت الله هاشمي رفسنجاني به پاس مجاهدت های خویش به دست میلیون ها نفر تشییع و بدرقه شد.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه خداوند تبارک وتعالی در برخی از ایات قرآن کریم از نور و ظلمت سخن گفته است افزود: در برخی از ایات نیز سخنانی در مورد عالم و جاهل است.

ساجدی با بیان اینکه سیاهی، تاریکی و ظلمت هویتی ندارد و عدم نور است گفت: خیر و شر و وجود شرور در عالم هستی از جمله مصادیق این مقوله است.

وی با تاکید براینکه آیا دانایان و دانشمندان با نادانان و جاهلان برابر هستند؟ مطرح کرد: یکی از ۲ گانه هایی که در قرآن کریم مطرح شده است تقابل مجاهدان راه خدا و قاعدان است.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه خاطرنشان کرد: در مسیر دفاع از ایمان و ارزش های ایمانی و اعتقادی و در رابطه با انسانها و آرمان های الهی هم در صدر اسلام و در طول تاریخ اسلام در قرن های گذشته نوع رابطه مسلمانان با مومنان با ارزش های الهی و دینی در عرصه عمل و تعهد و پایبندی در میدان نبرد و جهاد مصداق و ظهور و بروز یافته است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم که همه مومنان ماجور هستند و همه کسانی که در مسیر رسالت پیامبر (ص) قراررفته اند از اجر شایسته و لازم برخوردار هستند افزود: اما کسانی که در این مسیر در صحنه جهاد و دفاع از دین و کیان آئین حضور یافته و جانبازی و ایثارگرس کردند از دیگران که از این مسئولیت سر باز زده اند فضیلت و شرافت دارند.

ساجدی با تاکید براینکه جهاد به عنوان یکی از مصادیق مهم و بارز امر به معروف و نهی از منکر نقش اساسی در مجموعه معارف دین دارد تصریح کرد: باید اظهار تاسف کرد که این ۲ فریضه مهم و سرنوشت ساز را به نادرستی در جامعه ما تحریف و تبیین می کنند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه ۲ فریضه واجب جهاد و امر به معروف و نهی از منکر در کنار سایر فرایض همانند نماز، روزه، حج و زکات از واجبات دینی است و در نظام اسلامی یکی از اصول مهم و اساسی قانون اساسی است افزود: متاسفانه به صورت نازل و مخدوش در جامعه عرض شده است.

ساجدی با تاکید بر اینکه اکنون کار به جایی رسیده است که برای صیانت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون بنویسیم چون در این عرصه به گونه ای عمل شده است که جامعه در برابر آمران به معروف و ناهیان از منکر مقاومت می کند گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید داده است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه تجلیل از شخصیت آرمانی و انقلابی آيت الله هاشمي رفسنجاني قابل ذکر است افزود: قرآن به تصریح آیات میان مجاهدین قبل الفتح و مجاهدین بعدالفتح تفاوت قائل است.

وی با بیان اینکه آیا شایسته است که برخی از تازه به دوران رسیده ها و آدم های بی ریشه و غیر اصیل و مجهول الهویه در صدر بنشینند و هاشمی رفسنجانی که باید به عنوان یک نمونه و نماد از نسل اصیل یاران امام (ره) به نسل امروز معرفی شود مظلومانه منکوب شود؟ گفت: همه دارای اجر هستند ولی هرچیزی جای خود دارد.

ساجدی با اشاره به اینکه در تجلیل شخصیت ها نباید افراط و تفریط کرد بلکه باید مرزهای اعتدال را رعایت کرد افزود: بسیار از افراط و تفریط ها آسیب دیدیم، برخی را تا مرز عصمت بالا می بریم و برخی را ممنوع التصویر می کنیم این چه منطقی است؟

امام‌جمعه آستانه‌اشرفی با ابراز اینکه ممنوع التصویر کردن این افراد مخدوش است و  آيت الله هاشمي رفسنجاني آدمی مثل سایر آدمها بود ولی با ویژگی های خاص و ممتاز خاطرنشان کرد: دوران زندگی اجتماعی آيت الله هاشمي رفسنجاني در ۶ دهه ایثار، جهاد، فداکاری، انفاق، احسان و بزرگواری بود.

وی با اشاره به سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني که گفت ” در برابر عملکرد جمهوری اسلامی و ضعف ها و ناکارآمدی ها یکی از افرادی که باید پاسخگو باشد من هستم ” تصریح کرد: اگر برپایی نظام جمهوری اسلامی به عنوان ثمره قیام ملت ایران و مجاهدات مستمر امام (ره) و یاران صدیق امام(ره) یک نظام عزت مند در دوران معاصر است آيت الله هاشمي رفسنجاني یکی از سربازان به نام و خدمتگزاران صدیق بوده است پس چرا ناسپاسی می کنید؟

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تا دیروز سانسور می شد و از فردا نیز سانسور می شود خاطرنشان کرد: هرچیزی را به هر کسی می گویید بدون اینکه در نظر بگیرید حق افرادی که به او ظلم می کنید فرصت دهید وی دفاع خود را داشته باشند؟

ساجدی با اشاره به اینکه نسل امروز ما نشسته و نگاه می کند و جای تاسف دارد گفت: وقتی واقع بینانه مسائل را گزارش نمی کنید، وقتی به درستی و صداقت مسایل جاری تحلیل نمی شود نسل جوان می گوید آیا دفاع مقدس نیز اینطور بوده است؟ انقلاب نیز اینگونه بوده است؟

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه کار به جایی رسیده است که به مقدسات ما در برخی از دانشگاه ها و نشریات دانشجویی تشکیک و تردید می کنند افزود: نباید افراط و تفریط کرد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی هر چه در توان داشت و به هر میزان که تشخیص داد فداکاری کرد ولی فرصت طلبی نکرد گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از هرچیز و پیش از هر موقعیتی طلبه حوزه علمیه بود و به گسب عشق معارف و بصیرت در دین به حوزه علمیه رفت.

ساجدی با بیان اینکه هوشمندی، زکاوت، ویژگی های منحصر به فرد و شخصی، روابط خانوادگی، ارتباط و آشنایی آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام (ره) موجب شد تا در مسیری قرار بگیرد که هم برای خود، حوزه ها و روحانیت و ملت ایران افتخار آفرینی کند گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای ۲ ویژگی علمی و عملی بود.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی مصداقی از عالمان آگاه به زمان بود خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عالم آگاه به زمان و مجاهد نستوه بود.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در بعد عملی دارای ۲ جهت  مبارز و حضور در عرصه جهاد در دوران قبل از انقلاب بود گفت: برخی با امام (ره) شروع کردند، در میان راه بریدند و اکنون نفس تازه کرده اند و سخنان بلندبالایی می گویند.

ساجدی بااشاره به اینکه در تمام دوران دغدغه آیت الله هاشمی رفسنجانی رشد، آبادانی و بالندگی ایران اسلامی بود افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی قصد داشت نمونه ای از کارآمدی ارزش ها و احکام نورانی اسلام را در عصر استیلای لائیسم و سکولاریسم به دنبال امام (ره) به رخ دنیا بکشد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه برخی از فرصت طلبان با ژست انقلابی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و همه گذشته نظام را در طول چند دهه زیر سوال می برند تا آرا جمع آوری کنند خاطرنشان کرد: کسی که فاقد متن است مجبور به حاشیه سازی می شود و کسی که هویتی ندارد چنگ به چهره آدم های با هویت و اصیل می زند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار