کد خبر : 19555
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

وقتی سوراخ دعا گم میشود/ اندر احوالات افرادی که می گویند به جای خرج پول در عزای امام حسین(ع)، باید راه ها ساخته و خانه ها آباد شود!

وقتی سوراخ دعا گم میشود/ اندر احوالات افرادی که می گویند به جای خرج پول در عزای امام حسین(ع)، باید راه ها ساخته و خانه ها آباد شود!

لازم است متذکر شوم این مملکت، مملکت گدایان نیست که کاسه به چه کنم چه کنم دست گرفته و غُر غُر نماییم، مرد باشیم، آزاده باشیم، بایستم و داد برآوریم

به گزارش خبرنگار سرویس یادداشت گیلانستان، سید حسین رضویان در یادداشتی نوشت:

نمیدانم چه سری ست که این روزها هر که از راه میرسد حل مَسائل و رفع مَشاکِل از بَلَد را در کسر مخارج حسینی از سبد دخل و خرجها یافته و بر این داد میکند که ایها الناس میدانید چقدر خرج عزای امام حسین میشود؟می دانید اگر این پولها را ذخیره کنید با جمع قلک هایتان چقدر راه ساخته میشود؟ چقدر چاه پرآب میشود؟چقدر خانه ها آباد می شود؟ چقدر بندگان در رنج به مُتِـنَـعـِّمان در گنج بدل میشوند ؟ گویا تمام مملکت عُریان اینست که از برای سر ساییدن به آستان حضرت دوست پی عرض ادب سکه ای فرو نیافتد تا مُـمـتَـثـَل به آن،عصاره آب و خاک لباس عافیت بپوشد.
رفیقان اگر پی عمران و آبادی، لَنگ سکه ای هستیم که از قطره قطره اشک عاشقان اعتبار یافته تا بزم حسین را روشن نماید لازم است متذکر شوم این مملکت، مملکت گدایان نیست که کاسه به چه کنم چه کنم دست گرفته و غُر غُر نماییم، مرد باشیم، آزاده باشیم، بایستم و داد برآوریم: کجاست آن منتقم سکه های دزدیده شده از بیت المال؟کجاست آن منتقم حقوق تضییع شده از حق الناس؟
ای مسلمان زادگان ،چرا و چه گونه به اینجا رسیده ایم ؟معلوم نیست؟ این درس را کجا یاد گرفته ایم؟ مالوف نیست؟ ایکاش کربلا هم در ترکیه بود یا چه میدانم ارمنستان، آذربایجان، یا همین دبی و تایلند ، آنگاه مشکل حل میشد؟دیگر خرج سکه ها راه رستگاری را بر فقرا نمیبست؟باغات میوه پر بار و مراتع سبز میشد؟در مسیر توسعه قدمهایمان استوار می شد؟
برگ برگ تقویم رومیزی را به نوازش انگشتان کناری زده تا غرق در زوار اربعین شوم و در تصور گنبد خورشید فام، لب به السلام بگشایم،هوا،هوای آبانی است اما داغی مردادی بر دل مانده است، اشکالی ندارد ما حافظه تاریخی مان پر است از منصب دارانی که به عیاری طَریق یا طُرُق، دست ارادت از زائران بریده اند،اما این حسین است آنکه همه چیزمان را مدیون محرم و صفرش هستیم،همه چیز را…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار