کد خبر : 30886
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آبان 1397- 48: 18

وقف به یک سرمایه عظیم اجتماعی در کشور تبدیل شده است

وقف به یک سرمایه عظیم اجتماعی در کشور تبدیل شده است

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه بیشتر مردم بعداز پیروزی انقلاب به وقف، گفت: وقف به یک سرمایه عظیم اجتماعی در کشور تبدیل شده است.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد، به مناسبت دهه وقف ( ۲۳ آبان) با حضور در اداره کل اوقاف گیلان با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان دیدار و گفتگو کرد.

جبار کوچکی نژاد در این دیدار گفت: فرهنگ وقف در جامعه اسلامی مقارن با قصد قربت الهی و جلب رضایت خداوند و کسب ثواب اخروی است.

وی افزود: دیگر خواهی و نوعدوستی مهمترین ویژگی وقف و وجه تمایز وقف در فرهنگ اسلامی با کارهای عام المنفعه و امور خیریه در ادیان و مذاهب دیگر است. ترویج سنت حسنه وقف و ترغیب مردم جامعه در عمل به آن بعد از انقلاب اسلامی در کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقف، سنتی است که با گسترش آن بسیاری از مشکلات مردم و دردمندان جامعه حل می شود. امروزه وقف با ایجاد زمینه‌های بروز مسئولیت پذیری اجتماعی، به یک سرمایه عظیم اجتماعی تبدیل شده و و مورد توجه و اهمیت واقفان است.

کوچکی نژاد خواستار کمک بیشتر اداره کل اوقاف گیلان به مساجد شد و گفت: درخواست های بسیاری برای کمک به مساجد به دفاتر نمایندگان مجلس می‌رسد.

در ادامه این دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز با بیان اینکه سازمان اوقاف در نگاه اول یک نهاد مذهبی و فرهنگی است، خاطرنشان ساخت: سازمان اوقاف از بستر خدمت به اهل بیت و قرآن کریم، به دنبال رفع نیازهای روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است.

حجت الاسلام ستار علیزاده تاکید کرد: کارکردهای سازمان اوقاف نشات گرفته از فلسفه فرهنگ مترقی وقف است. فرهنگ وقف ظرفیت عظیمی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد که باید مورد توجه مسئولان، سیاستگزاران و برنامه ریز و کارگزاران نظام باشد.

حجت الاسلام علیزاده عنوان کرد: مردم به سازمان اوقاف اعتماد دارند و سازمان اوقاف هم پیوسته به دنبال جلب اعتماد مردم است.                                                                                                                                                                                                                                           انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار