کد خبر : 29095
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

ولایت‌فقیه ضامن ادامه حیات انقلاب اسلامی است

ولایت‌فقیه ضامن ادامه حیات انقلاب اسلامی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری‌ بر ضرورت پشتیبانی از ولایت‌فقیه تأکید کرد و گفت:‌ ولایت‌فقیه ضامن ادامه حیات انقلاب اسلامی است.

به گزارش گیلانستان ،‌ آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری شب‌های محرم در رشت اظهار داشت:‌ ولایت‌فقیه یک اصل بسیار مهم جهت تضمین ادامه حیات انقلاب اسلامی است بنابراین ضرورت حفظ،‌ نگهداری و پشتیبانی از آن وظیفه واجب آحاد ملت ایران است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در مورد نحوه نقل کردن واقعه عاشورا ابراز داشت:‌ عده‌ای از علما در گذشته نقل کردن و بیان کردن واقعه عاشورا و حوادثی که پس از آن در مکه و مدینه بر اصحاب امام حسین(ع) وارد آمد‌ را مورد انتقاد قرار داده و اعتقادی به انتقال اخبار آن نداشتند.

آیت‌الله رمضانی گیلانی با بیان اینکه عده‌ای از علما نیز نقل واقعه کربلا را جایز می‌دانستند عنوان کرد:‌ آن‌چه را که از این رهگذر و فتوای عالمانی این‌چنینی به‌دست آمد این بود که بدون تحلیل و تطبیق شرایط کربلا با وضعیت امروز جامعه بشری تنها به نقل واقعه عاشورا بسنده شود.

وی شیوه اکتفا کردن به نقل واقعه عاشورا و مصائبی که بر امام حسین(ع) و اهل بیتش پدید آمد را مورد تحلیل قرار داد و گفت:‌ کسانی که برخاسته از چنین مجالس و تفکراتی هستند از بحث‌های اخلاقی واقعه کربلا بی‌بهره مانده و اخلاق حسینی در زبان و قلوبشان تجلی پیدا نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به واگویه کردن عاشورا بدون تطبیق دادن آن با شرایط امروز اشاره کرد و بیان کرد:‌ عده‌ای نیز در این میان با نقل و تحلیل عاشورا مخالفتی ندارند اما تطبیق شرایط آن با اوضاع کنونی جامعه و تعریفی جدید از ظلم‌ستیزی را جایز نمی‌دانند.

وی عدم تطبیق شرایط حال حاضر جامعه با مصادیق مورد تأکید واقعه عاشورا را زمینه‌ساز ایجاد انحطاط خواند و ابراز داشت: اگر در جامعه‌ اسلامی از تجربه‌ها و مفاهیم عمیق کربلا درس گرفته نشود بدون تردید دشمن زمینه اضمحلال آن را فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مطالعه واقع عاشورا رعایت دو مسئله مهم را تحقق می‌بخشد تصریح کرد: تفکر در مورد‌ میزان مسئولیت‌پذیری فرد در جامعه از هر قشر و صنفی و افزایش بصیرت و آگاهی نسبت به وقایع روز از جمله این آثار و برکات هستند.

آیت‌الله رمضانی گیلانی تأمل و تفکر بر هر کدام از خطبه‌های امام حسین(ع) را متذکر شد و عنوان کرد:‌ اندیشه بر روی این سخنان آسمانی و الهی همانند یک کلاس درس واقعی،‌ نوع و میزان مسئولیت‌های هر کدام از افراد جامعه را در برابر نظام حاکم کاملاً مشخص و تبیین می‌کند.

وی به ظرفیت‌های بسیار زیاد مجالسی که برای واقعه کربلا برپا می‌شوند اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این‌گونه مراسم‌ها زمینه‌ساز ایجاد تحولات بنیادین در یک جامعه و حتی وقوع انقلاب‌‌های بزرگ است به‌همین خاطر بسیاری از حکومت‌های بعضاً اسلامی از برپایی آن به‌نوعی وحشت دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ایجاد تغییرات فرهنگی در جامعه و درک عمیق‌تر مفهوم توحید را از دیگر فواید مبارک مجالس سوگواری عاشورا دانست و گفت: در صورت پربارتر کردن این برنامه‌ها می‌توان حتی برای رفع بزرگ‌ترین مشکلات و معضلات حاکم بر جامعه چاره اندیشی کرد.

وی سقوط ارزش‌های اخلاقی در غرب را ناشی از تفکر لیبرالیسم اعلام کرد و ابراز داشت:‌ اباحیگری،‌ انحطاط در تمام زمینه‌های اجتماعی و سقوط ارزش‌ها و آموزه‌های اخلاقی به جا مانده ادیان الهی از بزرگترین ضربات اشاعه این نوع تفکرات غربی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در قرآن کریم آیات بسیار زیادی به موضوع مسئولیت‌پذیری انسان اشاره دارد افزود:‌ انسان به واسطه اختیاری که به وی عطا شده در مقابل نوع انتخاب و گزینش‌ها مختار است اما پس از انتخاب یک مسیر باید نسبت به رفتار خود پاسخگو باشد.

آیت‌الله رمضانی گیلانی مسئولیت‌پذیری و دفاع از حق مظلوم در برابر ستمگران را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد:‌ افرادی که در صورت مشاهده یک ظلم از فرد مظلوم در برابر ظالم دفاع نمی‌کنند در حقیقت خودشان نیز در پیشگاه خداوند متعال در همان جایگاه فرد ستمگر قرار دارند.

وی با بیان اینکه در جوامعی که بر اساس اصول غیرالهی پی‌ریزی شده اطاعت خدا و آموزه‌های دینی به سخره گرفته می‌شود ابراز داشت:‌ متفکران اندیشه لیبرالیسم و سکولار معتقدند انسان و نوع بشر برای داشتن سعادت دنیوی هیچ نیازی به اتصال به این‌گونه مفاهیم ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را زمینه‌ساز برهم خودن تمام معادلات دنیای غرب دانست و گفت: به خاطر این تأثیر ژرف و عمیق انقلاب اسلامی است که در طول چهل سال تمام قدرت و مکانیزم‌های تئوریک و عملی غرب برای شکست آن بسیج شده است.

وی وظیفه هرکدام از افراد جامعه ایران اسلامی را در شرایط فعلی بسیار حساس و خطیر اعلام کرد و بیان داشت:‌ برای زنده‌ نگه داشتن درخت تنومند انقلاب،‌ لزوم حفظ آگاهی و بصیرت در کنار شناخت و سپس حفظ این امانت الهی بر تک تک افراد واجب است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری وظایف انقلابیون را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ حرکت و عمل در راستای عقلانیت،‌ عدالت،‌ معنویت و فرهنگ دینی و اسلامی و اطاعت از ولایت فقیه از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و البته مسئولیت‌هایی است که بر عهده انقلابیون است.

آیت‌الله رمضانی گیلانی عقبه‌گرایی و پشیمانی از ایجاد حکومت اسلامی را دور از شأن یک فرد انقلابی دانست و ابراز داشت:‌ رویش‌ها و ریزش‌ها در تمام طول تاریخ همواره وجود داشته به نحوی که همین تحولات مخرب و ویرانگر زمینه‌ساز شکست انقلاب‌ها را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت‌های افراد در نظام جمهوری اسلامی روز به روز در حال افزایش پیدا کردن هستند تصریح کرد:‌ نسل‌های جدید و جوان جامعه امروز ما‌ معتقد به تفکر و اندیشه انقلابی بوده و در این راه مقام معظم رهبری را به عنوان یک مصلح دینی پذیرفته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تکیه بر تفکر عقلانیت و معنویت با محوریت ولایت فقیه را زمینه‌ساز استحکام پایه‌های انقلاب خواند و گفت:‌ ولایت فقیه در رفع چالش‌ها، بحران‌ها و مشکلاتی که برای نظام اسلامی رخ می‌دهد می‌تواند به بهترین نحو ممکن کارساز واقع شود.

وی به جمله تاریخی امام خمینی(‌ره) اشاره کرد و اظهار داشت:‌ به فرموده ایشان پشتیبانی و حمایت از ولایت فقیه از وارد آمدن آسیب‌ به نظام جلوگیری به عمل می‌آورد بنابراین پاسداری،‌ اطاعت و حفظ اصل ولایت فقیه بر همگان واجب است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار