کد خبر : 19620
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1396- 14: 17

ولی فقیه در راس نظام نسبت به مسائل جامعه اشرافیت کامل دارند/ روحانیون تنها نباید به مسائل سیاسی بپردازند

ولی فقیه در راس نظام نسبت به مسائل جامعه اشرافیت کامل دارند/ روحانیون تنها نباید به مسائل سیاسی بپردازند

آیت الله قربانی بر برطرف کردن نقاط ضعف در مساجد تاکید کرد و گفت: نقاط ضعف مساجد بررسی و مشخص شود.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، ۸ آبان در جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد استان، با اشاره به بیان بعضی از دردهای جامعه، مساجد و نمازگزاران در این جلسه اظهار کرد: نقاط ضعف مساجد باید بررسی و مشخص شود.

وی بر برطرف کردن نقاط ضعف در مساجد تاکید کرد و افزود: مشخص کردن تعداد روحانیون مورد نیاز برای مساجد استان، بودجه مورد نیاز و مسئولیت اداره مساجد از موضوع‌های لازم و ضروری است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه بعضی از مشکلات مساجد با توجه به امکانات موجود در منطقه قابل برطرف کردن است، تصریح کرد: تمام مشکلات مساجد را نمی‌توان با امکانات موجود در استان برطرف کرد.

آیت‌الله قربانی، خواستار همکاری دستگاه‌های قضایی و فرهنگی گیلان در راستای ارتقای فرهنگ جامعه شد و بیان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تبلیغات اسلامی گیلان و ائمه جمعه باید در زمینه مذکور کمک کنند.

وی متذکر شد: علما و روحانیون تنها نباید به مسائل سیاسی بپردازند بلکه در سخنرانی‌ها و نوشته‌های خود به امور زیربنایی نیز توجه داشته باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه در راس نظام اسلامی ولی فقیه به عنوان روحانی دردآشنای جامعه وجود دارد، اظهار کرد: مسائل را می‌توانیم با ولی امر مسلمین در میان بگذاریم و ایشان نسبت به مسائل جامعه اشرافیت کامل دارند.

آیت‌الله قربانی، به وجود مراجع عظام تقلید اشاره کرد و یادآور شد: مراجع تقلید در جریان مسائل هستند و مواردی که نمی‌توان با تشکیل کمیسیون‌ها و امکانات موجود در منطقه برطرف کرد، می‌توانیم از مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید کمک بگیریم و بر مشکلات فائق آییم./ ایکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار