کد خبر : 50087
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

ویروسی که جشن نوعروس را لغو کرد/پاراکلینیک‌ها گمنامان جنگ با کرونا

ویروسی که جشن نوعروس را لغو کرد/پاراکلینیک‌ها گمنامان جنگ با کرونا

ویروس منحوس کرونا باعث شد تا جشن عروسی یک زوج کادردرمانی که 19 فروردین را برای جشن خود در نظر گرفته بودند لغو شود و خود نیز در کنار دیگر کادرهای درمانی در جنگ با کرونا وارد پیکار شوند.

به گزارش گیلانستان از اوایل اسفندماه بود که کرونا مهمان ناخوانده خانه‌های ما شد که حتی مجالی برای آمادگی و مقابله سریع با آن را نیز نداشتیم و بر سر سفره خیلی از افراد کوچک و بزرگ نشست بدون آنکه اجازه‌ای بگیرد.

معمولاً مهمان‌ها با خود خیر به همراه دارند ولی کرونا مهمانی از نوع شر بود که دامن‌گیر بسیاری از افراد جامعه شد و خیلی از برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل بر روی آن فکر شده بود را به‌راحتی بر هم زد و به‌نوعی در هم شکست.

معمولاً در مهمانی‌ها همه در کنار هم و دورهم گردهم می‌آیند تا شاد شوند ولی منحوسی این ویروس کرونا به حدی بود که به‌جای ایجاد دورهمی، همه دورهمی را بر هم زد و هر آنچه که دوست داشت را دامن‌گیر خود کرد.

در پی شیوع این ویروس، دستور ستاد مقابله با کرونا پرهیز از برگزاری هرگونه اجتماع بود، دراین‌بین نوعروسان و نودامادهایی نیز بودند که از گذشته برای آخر سال یا روزهای تعطیل نوروز برای برگزاری جشن عروسی یا عقد خود برنامه‌ریزی و تدارکات ویژه دیده بودند ولی مهمان ناخوانده کرونا همه برنامه‌ریزی‌های چندین ماهه را یک‌شبه بر هم زد.

چندی پیش تصویری از یک زوج که به‌عنوان کادردرمانی مشغول به فعالیت هستند در فضای مجازی منتشر شد که جشن کوچک خود را بزرگوارانه و در مدت چند ثانیه در یک مرکز درمانی برگزار کردند و روزی که قرار بود برای آنان به‌عنوان یک جشن و روز خاص در زندگی آنان به شمار رود به‌ روزی سر تبدیل شد و جشن عروسی به‌روز مناسبت‌تری موکول شد.

آقا اسماعیل و گلان خانم زوج لنگرودی‌ای هستند که کرونا، هم در زندگی و هم در شغل آنان تأثیر مستقیم گذاشت و از همان روزهای نخست مبارزه با کرونا در پیکار با این ویروس، استقامت کرده‌اند تا شر این ویروس از کشور کنده شود.

آقا اسماعیل در بخش رادیولوژی بیمارستان امینی لنگرود مشغول است و گلان خانم نیز در آزمایشگاه تأمین اجتماعی رودسر فعالیت می‌کند، محل فعالیت این دو زوج، نخستین مرحله از شناسایی افراد کرونایی است که با مراجعه بیمار به بیمارستان نخست از آنان باید از طریق رادیولوژی عکس‌برداری و خون آنان آزمایش شود تا مشخص شود که فرد، بیمار مبتلابه کرونا است یا خیر، درواقع این زوج در خط مقدم اصلی مبارزه با کرونا قرار دارند که بعد از دریافت نتیجه عکس یا آزمایش، پزشک بر اساس آن دستور پزشکی جهت درمان بیمار می‌دهد.

گلان خانم می‌گوید از پاییز سال گذشته برای برگزاری جشن عروسی در ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ تدارک و برنامه‌ریزی کرده بودیم و به‌جز یکی دو مورد تمام هماهنگی‌های تالار و کارت عروسی و بقیه موارد موردنیاز را انجام داده بودیم ولی ۱۹ فرودین بر اساس تقویم کرونا به شکل دیگری تبدیل شد و به‌جای دورهم بودن نه‌تنها از مهمانان و از اقوام بلکه حتی از همسر و خانواده خود نیز به خاطر کرونا و پیشگیری‌های لازم دور شدم.

آقا اسماعیل گفت که قرار بود طبق برنامه‌ریزی‌ها، کارت‌های عروسی را در تعطیلات نوروز پخش‌کنیم تا مهمانان از برگزاری و حضور در جشن مطلع شوند ولی کرونا باعث شد نه‌تنها به توزیع کارت‌ها نرسیم بلکه جشن را نیز لغو کردیم و زمان برگزاری این جشن نیز هنوز مشخص نیست.

کمک و همکاری مردم با کادرهای درمانی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تأکید این تازه‌داماد است و گفته که اگر مردم همکاری نکنند مشخص نیست زمان نابودی کامل این ویروس چه زمانی خواهد بود و ما و تمام کسانی که مانند ما هستند وضعیت نامشخصی خواهند داشت.

گلان خانم تأکید کرده که مردم به‌جز کارهای ضروری خانه را ترک نکنند و ممکن است خود فرد، مبتلا نباشد ولی با افرادی که در جامعه ارتباط می‌گیرند به این ویروس مبتلا شوند در حالی که فرد مقابل نیز از وجود چنین ویروسی در بدنش مطلع نباشد.

نوعروس ما از همسرش می‌خواست که ۱۹ فرودین که روز برگزاری جشن آنان بود زودتر از کار خود ترخیص شود و به دنبال وی رود تا به خانه بازگردند که این روز بیشتر برای این نوعروس تلخ نباشد، داماد داستان ما نیز برای ایجاد روحیه به همسر خود با دسته‌گل و هدیه‌ای به استقبال نوعروس در محل کارش رفت که به گفته گلان خانم در افزایش روحیه وی نیز تأثیر بسزایی داشت و به‌اصطلاح امروزی از طرف داماد سورپرایز شد.

گلان خانم می‌گوید در طول این سال‌ها امسال بدترین بهار و نوروز را همه ما سپری کردیم ولی مهم‌تر از همه این است که این مدت را نیز گرچه سخت است بگذرانیم تا در تابستان، روزهای گرم و شادی را در کنار هم تجربه کنیم.

تلاش کادرهای درمانی برای سلامتی بیماران وظیفه‌ای است که آقا داماد معتقد است باید طبق تعهد به آن عمل کنند ولی در این روزهای سخت کرونایی کادرهایی که در بخش‌های آزمایشگاهی یا رادیولوژی بودند نیز برای تشخیص این بیماری جهت مقابله سریع با کرونا پا به کار بودند و کمتر از پرستاران و پزشکان متخصص که آن‌ها نیز در خط اصلی جنگ با کرونا بودند دیده شدند.

کاهش بیماری و عدم حضور بیمار در مراکز درمانی باعث بیرون رفتن خستگی از تن کادرهای درمانی می‌شود و این تأکیدی است که تازه‌داماد خطاب به همه افراد توصیه می‌کند و می‌گوید مردم با رعایت خود به کادرهای درمانی کمک کنند تا بار دیگر کادرهای درمانی نیز بتوانند به آغوش گرم خانواده‌ها برگردند و شادابی به جامعه بازگردد.

در روزهای گذشته شاهد کاهش آمار مبتلایان نسبت به‌روزهای نخست این بیماری هستیم که این نشان‌دهنده رعایت مردم جهت جلوگیری از شیوع این بیماری است ولی اگر مردم به توصیه‌ها توجه نکنند ممکن است با موج دوم ویروس کرونا مواجه شویم و جشن‌های دیگری نیز در ماه‌های آینده یا حتی سال آینده لغو  شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار