کد خبر : 52859
تاریخ انتشار : جمعه 30 خرداد 1399- 37: 16

ویروس منکرات، بی‌حیایی و فساد خطرناک‌تر از ویروس کروناست/ دستگاه‌های فرهنگی از لحاظ بودجه مظلوم واقع شده‌اند

ویروس منکرات، بی‌حیایی و فساد خطرناک‌تر از ویروس کروناست/ دستگاه‌های فرهنگی از لحاظ بودجه مظلوم واقع شده‌اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان این سازمان را یکی از رویش های انقلاب عنوان کرد و گفت: امروز خطرناک‌تر از ویروس منحوس کرونا، ویروس منکرات، بی‌حیایی و فسادی است که جامعه روبه‌پیشرفت ما را تهدید می‌کند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر رشت به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برخی وظایف و رسالت‌های اولیای الهی از سوی خداوند، اظهار کرد: از مهمترین وظایف اولیای الهی تبلیغ و ابلاغ دین اسلام است.

وی به نکات بیان شده در حکم رهبر معظم انقلاب برای ریاست سازمان تبلیغات اشاره کرد و افزود: ایشان در این حکم سازمان تبلیغات اسلامی یکی از رویش‌های انقلاب عنوان کردند که با تصمیم مدبرانه و روشنگرانه امام راحل برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی تأسیس شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه رهبر معظم در این حکم به فعالیت‌های این سازمان در طول چهار دهه گذشته نیز توجه کرده اند، گفت: به فرموده ایشان این سازمان منشأ خدمات و برکات بسیاری بوده و امروز ضرورت وجودی آن نه تنها کم نشده بلکه افزایش نیز یافته است.

وی ادامه داد: توجه به بیانات مقام معظم رهبری این موضوع را روشن می‌کند که این سازمان هم از سوی مردم برای انجام فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی و هم از سوی مسئولان برای تأمین زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند توجه و حمایت جدی و ویژه است.

مهدوی با تأکید بر اینکه رهبری وجود این تشکیلات و شبکه انسانی و الهی در راستای نشر افکار و فرهنگ الهی و دینی و همچنین برای نشر سبک زندگی اسلامی و شبکه سازی تبلیغی لازم و ضروری دانستند، افزود: اما آنچه که امروز در واقعیت وجود دارد این بوده سازمان تبلیغات با خانواده گسترده‌ای از آحاد مردم در قالب هیئت‌های مذهبی و قرآنی و نیز روحانیان و مبلغان، از سوی مسئولان مورد حمایت قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به رسالت و فعالیت، این سازمان در حوزه نظارت و هدایت به عنوان یک تشکیلات دینی و تبلیغی مظلوم واقع شده است، گفت: متأسفانه در جنگ روانی دشمنان خارجی و مزوران داخلی شاهد هستیم که بیشترین هجمه‌ها در زمینه اعتبارات و منابع مالی به سوی همین نهادهای انقلابی و فرهنگی و شبکه‌های ایمان‌سازی نشانه رفته در حالی که در واقعیت و با مقایسه بودجه این سازمان‌ها با سایر نهاد مشاهده خواهد شد که تفاوت بسیاری وجود دارد و دستگاه‌های ایمانی و فرهنگی همانند تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه مظلوم واقع شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که همه دستگاه‌ها و دولت برای حفظ سلامت جسم مردم هزینه‌های بحق بسیاری انجام داده و می‌دهند، اظهار کرد: اما در زمینه سلامت روح و روان مردم در مقابل ویروس‌های بی حیایی و بی هویتی، سازمان‌های متولی سلامت روح و روان مردم هزینه‌ای انجام نمی‌دهند.

مهدوی ادامه داد: امروز خطرناک‌تر از ویروس منحوس کرونا، ویروس منکرات، بی‌حیایی و فسادی است که جامعه روبه‌پیشرفت ما را تهدید می‌کند و راه مقابله با این ویروس‌های خطرناک حمایت، هدایت و نظارت از تشکل‌های مردم‌نهاد در قالب‌های مختلف و شبکه مجاهدانه مبلغین است.

وی با بیان اینکه متأسفانه بخش زیادی از اعتبارات و بودجه اختصاص یافته به سازمان‌های دینی و فرهنگی محقق نمی‌شود، گفت: در طول چهار ماه گذشته شاهد بودم همین هیئت‌های مذهبی، روحانیون و مبلغان جهادگرانه در کنار کادر درمان و پرستاران حضور یافته و در سایر بخش‌های نیز در راستانی مقابله با کرونا تلاش فراوان و جهادی انجام دادند.

مهدوی با اشاره به اینکه بسیاری از روحانیون مستقر با مشکل معیشتی مواجه هستند، افزود: یکی از انتظارات ما از دستگاه‌ها تصمیم گیر در حوزه بودجه و اعتبارات، نگاه ویژه و جدی و حمایتی به این بخش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار