کد خبر : 76231
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

در ۱۰ ماهه نخست امسال انجام شد؛

پاسخگویی به بیش از ۵۳۰۰ فقره ثبت سفارش در گیلان

پاسخگویی به بیش از ۵۳۰۰ فقره ثبت سفارش در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به کاهش مدت پاسخگویی به سفارش های ثبت شده در گمرک، گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال به بیش از پنج هزار و ۳۹۰ فقره سفارش پاسخ داده شده است.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق پوش صبح پنج شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان با اشاره به انجام فرآیند انتخاب و ارزیابی صادرکنندگان نمونه و برتر استان، گفت: واحدهای صنعتی و تجاری فعال گیلان در زمینه صادرات، رقابت تنگاتنگی در هفت گروه کالایی متنوع داشتند.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه کمیته ارزیابی با توجه به دستورالعمل‌ها و شاخص‌های اختصاصی و عمومی سازمان توسعه تجارت ایران عملکرد صادراتی واحدها را بررسی می‌کند، افزود: ایفای تعهدات ارزی منتخبان صادر کننده به میزان حداقل ۶۰ درصد از صادرات انجام شده یکی از ملاک‌های ارزیابی است که اسناد و مدارک آن را باید به دبیرخانه ارزیابی در سازمان صمت ارائه شود.

وی توسعه صادرات غیر نفتی در شرایط تحریم‌های ظالمانه را یک رویداد تجاری ارزشمند در اقتصاد کشور دانست و گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۵۷ میلیون دلار صادرات در گیلان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد از لحاظ ارزش دلاری رشد داشته‌ایم.

دلق پوش با اشاره به صادرات محصولات گیلان به ۹ کشور همسایه، ادامه داد: صادرکنندگان ایرانی به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس انواع محصولات و کالاها را صادر کرده‌اند.

وی به سرعت پاسخگویی ۴ روزه ثبت سفارشات گمرکی در سازمان صمت اشاره کرد و افزود: میانگین پاسخگویی به ثبت سفارش از لحظه درخواست تا پاسخ نهایی به مراجعین فقط ۴ روز است که طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵ هزار ۳۹۷ فقره بوده است.

رئیس سازمان صمت گیلان بر لزوم سالم سازی فضای کسب و کار تجاری تاکید و اضافه کرد: کارگروه پایش کارت بازرگانی به صورت مرتب در حال رصد فعالیت‌های تجاری و شفاف سازی امور کارت بازرگانی در سازمان صمت تشکیل می‌شود تا از هرگونه انحرافی در حوزه صدور و تمدید فعالیت تجاری پیشگیری و جلوگیری کند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان با بیان اینکه برنامه تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان را در دستور کار داریم، تصریح کرد: اهدای تندیس و پاسداشت صادرکنندگان برتر به نمایندگی از سایر صادرکنندگان، باعث افزایش انگیزه فعالان صادراتی می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار