کد خبر : 2788
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

پاسخی به یک شبهه در مورد شهادت

پاسخی به یک شبهه در مورد شهادت

شهدا اصلا دل به بهشت نداده اند بلکه دلشان در دنیا پیش خانواده هایشان است و با هر لحظه درد کشیدن خانواده هایشان و برادران و خواهران ایمانی خود آنها هم درد می کشند.

به گزارش درگیلان، حجت الاسلام و المسلمین سجاد حبیب پور یادداشتی نوشت که متن کامل آن را در زیر می خوانید:

شبهه: بعضی از اشخاص می گویند که به چه دلیل ما برای شهدا مراسم می گیریم و تشییع جنازه راه می اندازیم در بعضی از موارد بازارها را تعطیل می کنیم که انگار شهید کار خیلی بزرگی انجام داده است مگر غیر این است که شهید با خدا معامله کرده و عوض ریخته شدن خونش از خدا بهشت دریافت کرده است و حوریان بهشتی نصیب او شده و نعمتهای بی پایان بهشتی را برخوردار شده است آیا برای چنین شخصی لازم است که در بوق و کرنا زده شود که فلانی شهید شده است ؟شهید همچین کار شاقی هم انجام نداده است شهید فقط به فکر خود است خود او به بهشت می رود ولی بچه ی او با درد بی پدری و همسر او با درد بی شوهری زندگی می کند ای بسا شهید یک شخص خود پسند است پس به یک شخص خود پسند لازم نیست که زیاد توجه شود لازم نیست برای او شلوغ کاری کنیم ؟

جواب : شهید در هنگام شهادت خود به تنها چیزی که فکر نمی کند بهشت است چون انسان خیلی باید قسی القلب باشد که وقتی درد کسی را می بیند و به روی خود هم نیاورد و مشغول خوش گذرانی خود باشد .

شهدا اشخاص بی وجدانی نیستند چون در مجلس امام حسین (ع) شرکت می کنند و اشک می ریزند اگر کسی قسی القلب باشد نمی تواند اشک بریزد .

اما چه طور می شود که او بهشت می رود و به درد کشیدن همسر و فرزندان خود راضی می شود ؟جواب این است که شهدا به این قضیه واقف هستند و درد دیدن سختی های خوانواده ی خود را بر خود تحمیل می کنند به عبارت دیگر این درد را بر خود هموار می کنند و حتی این درد را در بهشت هم با خود یدک می کشند .

چه کسی گفته که شهیدان با این اوصاف باز هم در بهشت لذت می برند و دائما در فرح و سرور هستند اگر این گونه است چرا پس آنها در زمان ظهور امام زمان (عج)رجعت می کنند و دوباره به عالم دنیا باز می گردند توجه دارید که آنها از دل بهشت بر بیرون می آیند و به عالم سختی و عسرت دوباره باز می گردند ، آیا مگر لذت های بهشتی شخص را بند در بهشت نمی کند چرا آنها دوباره به عالم دنیا باز می گردند ؟

جواب این است که شهدا اصلا دل به بهشت نداده اند بلکه دلشان در دنیا پیش خانواده هایشان است و با هر لحظه درد کشیدن خانواده هایشان و برادران و خواهران ایمانی خود آنها هم درد می کشند و این حس همدردی آنها است که منجر به رجعت آنها می شود و قید لذت های بهشتی را می زنند و و به کمک یاران و بستگان و خانواده ی خود می شتابند .

در بهشت هم درد وجود دارد اما نه از نوع جهنمی و نفرین شده بلکه از نوع درد مقدس .

در آن زمانی که شهید این درد را در وقت شهادت بر خود تحمیل می کند به عبارتی او گذشت می کند و این گذشت کردن کاری بس بزرگ و شگفت انگیز است که هیچ وقت امثال اشخاص حقیری مثل بنده و غیر بنده هم نمی توانیم از عهده ی آن بر بیاییم اما شهید می تواند و به این عمل او احسنت باید گفت به این دلیل است که برای شهید مراسم ها یبزرگ و باشکوه می گیرند و بازارها را تعطیل می کنند و مغازه ها را می بندند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی ازرشت شنبه , 19 دی 1394 - 13:25

شیخ جوان یه سوالی برای خودت جورکردی خودت هم یه جواب براش سرهم کردی.من که بیشترازسن تو دارم برای شهدامراسم برگزارمیکنم چنین چیزی نشنیدم تاجوابی بدم.(البته میدونم درگیلان نظرم رو تاییدنمیکنه که اصلا”مهم نیست حداقل خودش بفهمه که مردم قدرشهدارامیدانندونمک نشناس نیستند)

مهدی ازرشت یکشنبه , 20 دی 1394 - 8:02

درگیلان ایول داری.

حبیب پور جمعه , 9 بهمن 1394 - 10:52

سلام
منظورم مردم غیور و شهید پرور نبود

یک دانشجو پنجشنبه , 15 بهمن 1394 - 11:15

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت عوامل این سایت…
میخواستم در رابطه با نظر آقایی که فرمودند این چنین سوالی در سطح جامعه ما مطرح نیست عرض کنم که:

چنین سوالاتی برای افراد متدین و با ایمان پیش نخواهد آمد
این گونه سوالات در دانشگاهها در بین دانشجویان و افراد نا پخته مطرح است.
و کسانی که با افراد مسن و انقلابی سرو کار دارند کارشان راحت تر از کسانی است که با قشر جوان و نسل سومی سرو کار دارند.
در پایان عرض کنم که در دانشگاهها و در بین دانشجویان سوالاتی از این قبیل مطرح است که تاحالا به گوش شما نرسیده…
وکسانی که در بین دانشجویان هستند خبر از احوالات آنها دارند…
و من الله توفیق…

یک دانشجو پنجشنبه , 15 بهمن 1394 - 11:18

ممنون از مطالبتون…
از اینکه به فکر قشر جوان هستید تشکر…

مهدی ازرشت شنبه , 24 بهمن 1394 - 8:36

مشخص شد تفاوت بینش وتحلیل ازشهیدوشهادت بین دانشجوی دهه شصت ودانشجوی متولددهه شصت چقدرزیاداست.(پیداکنیدپرتقال فروش را)

رفتن به نوار ابزار