کد خبر : 44541
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

یادداشت/

مرتضی عبداللهی:

پاسخ به توهین تجزیه طلبی حسین دهباشی به سردار شهید جنگل

پاسخ به توهین تجزیه طلبی حسین دهباشی به سردار شهید جنگل

حسین دهباشی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلب زیر را به همراه تصاویری که در ادامه می آید منتشر کرد و در آن توهینهای آشکاری به روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی داشت که به قسمتی از آن، جوابی کوتاه می دهم.

به گزارش گیلانستان حسین دهباشی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلب زیر را به همراه تصاویری که در ادامه می آید منتشر کرد و در آن توهینهای آشکاری به روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی داشت که به قسمتی از آن، جوابی کوتاه می دهم:

در ابتدا متن یادداشت حسین دهباشی را ببینید و پیشاپیش از انتشار این متن عذرخواهم:

متن حسین دهباشی: «اسناد مکاتبات جمهوری شورایی سوسیالیستی ایران یا جمهوری شورایی گیلان، نشان می‌دهد که جنبش جنگل به رهبری طلبه‌ای به نام یونس استادسرایی (میرزاکوچک خان)، با حمایت مالی و نظامی اتحاد جماهیر شوروی، قصد تجزیه‌ی گیلان را داشت. در اساسنامه و نیز مکاتبات جنبش جنگل، البته گاه جملاتی تجمّلی و شعارهایی ایران‌دوستانه یافت می‌شود، واقعیّت اما آن عملکرد واقعی استادسرایی و رفقای کمونیست او در ایران و روسیه است.»

پاسخ به توهین تجزیه طلبی حسین دهباشی به سردار شهید جنگل

در ایام گرامیداشت یاد شهید میرزاکوچک جنگلی یک بار دیگر شاهد پنجه کشی های حضرات روغنفکر بر روی خورشید چهره این مرد بزرگ هستیم.

پس از افاضات صادق زیباکلام و محمد نوری زاد در سالهای گذشته، امسال، جناب حسین دهباشی که در رزومه کاری اش قالب کردن این و آن به جای طاووس به خلق الله نیز دیده می شود، حمله ناشیانه ای به نهضت جنگل و قیام میرزاکوچک داشته اند. ناشیانه از آن جهت که شبهه مطرح شده از سوی جنابشان سالها قبل پاسخ های مستدل و دقیقی یافته است؛ ضمن آنکه اسناد ادعایی نامبرده نه تنها موید ادعای پوچ ایشان نیست که پاسخ محکمی به ادعای سراسر دروغ ایشان است.
البته این دروغ پردازی ها از حضرت ایشان چندان عجیب نیست به خصوص آنکه بسیاری از جملات قصاری که از حلقوم مبارک جناب پرزیدنت روحانی در این سالها به صورت خلق الله پرتاب شده، توسط جناب دهباشی ساخته و پرداخت شده است.

آقای دهباشی که خود مثلا کار تاریخی کرده بهتر می داند که مردانگی به خرج نداده است؛ زیرا اسناد حمایت مالی و نظامی ای را که مدعی شده است، باید رو می کرد. او فقط شانتاژ رسانه ای کرد و دستخطی را منتشر کرد که اصلا ربطی به ادعایش ندارد و چون می دانست بیشتر افراد نمیتوانند متن سند را خوب بخوانند، وقتی فقط عکس یک سند را ببینند، می پذیرند که او اسناد ادعایش را منتشر کرده است.

اقای دهباشی اگر خوب دقت می کرد می دید؛ همین دو سندی که منتشر کرده، خودش جوابگوی ادعای بدون دلیلش خواهد بود. کجای دنیا کسی ادعای تجزیه طلبی و استقلال یک بخش از کشوری را دارد، ولی امضایش را به نام کل کشور می نویسد. (تجزیه طلبان قاعدتا روی دیدن آن کُل را ندارند.)
اگر آقای دهباشی خوب به سند نگاه کند، می بیند که هم در سربرگ صفحه دوم منتشره نوشته شده «شورای انقلابی ایران» و هم در سربرگ صفحه سوم نوشته شده «جمهوری شوروی ایران» یعنی همه جا حرف از ایران است نه گیلان؛ و هم ذیل امضایی که میرزاکوچک در انتهای نامه صفحه دوم درج نموده است نوشته شده «صدر شورای انقلابی جمهوری ایران» پس اصلا حرفی از تجزیه طلبی و استقلال گیلان نیست.

بماند که اگر نهضت جنگل یک نهضت کمونیستی بود، باید تاریخ هجری را هم حذف می کرد، ولی در همین اسناد از تاریخ هجری استفاده شده است.
غیر از اینکه اگر میرزا کوچک به ایران پایبند نبود باید آرم شیر و خورشید (که نشانه حکومت مرکزی قاجار بود) را هم تغییر می داد، ولی باز هم به آن پایبند مانده و نمی دانیم کدام عقل سلیمی از اینها تجزیه طلبی در می آورد؛ غیر از قلب و عقلی که مریض است.

و طبق آخرین سند منتشر شده از سوی ایشان، اگر مثلا الان در آفریقا بگویند زنده باد حسین دهباشی، باید بگوییم که دهباشی و رفقایش تحت حمایت مالی و نظامی آفریقا قصد تجزیه طلبی در ایران را دارند؟

نمی دانم کدام عقل سلیمی از اینها تجزیه طلبی در می آورد؛ غیر از قلب و عقلی که مریض است.
یاد اشکال یکی از روشنفکران پُر پُزِ معاصر افتادم که مرتب تکرار میکرد که تاریخ را نباید با پیشفرض قرائت کرد؛ ولی همین روشنفکران، از ذهن بسته ترین موجوداتی اند که تاکنون دیده ام.

در پایان به جناب دهباشی پیشنهاد میکنیم منابع زیر را هرچند گذرا هم که شده مطالعه بفرمایند تا با انتشار چنین ادعاهای ضعیف، سست و بی سند بیش از این مایه آبروریزی خود را فراهم نیاورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار