کد خبر : 7970
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1395- 11: 8

پاسخ محمود باقری خطیبانی به سوالات یک شهروند

پاسخ محمود باقری خطیبانی به سوالات یک شهروند

طرح سوالاتی از سوی یک شهروند خطاب به محمود باقری خطیبانی، عضو شورای شهر رشت، در فضای مجازی موجب شد وی به ارائه پاسخ به این پرسش های مطرح شده بپردازد.

به گزارش گیلانستان، طرح سوالاتی از سوی یک شهروند خطاب به محمود باقری خطیبانی، عضو شورای شهر رشت، در فضای مجازی موجب شد وی به ارائه پاسخ به این پرسش های مطرح شده بپردازد.

در سوالات مطرح شده آمده است:

آقای باقری خطیبانی به سوالات جواب دهید

محمود باقری خطیبانی در یک هفته گذشته پرکار شده و از یاد برده که یک هفته پس از بازگشت از سوریه چه ژستی در شورا می گرفت و خود را بری از بحث و جدل می دانست، اما یکی از ویژگی‌های حاج محمود! فرار از پاسخگویی با حربه حمله به دیگران است. در راستای سوالاتی که ایشان به طور مکرر از شهردار رشت می پرسد، خوب است که ایشان نیز در آزمون زیر شرکت کرده و به سوالات زیر پاسخ دهد تا نمره کارنامه‌شان مشخص شود.

۱- در سال های۷ ۸ و ۹۲ برادران تان با استفاده از رانت با مدارک دیپلم کاردانش بلافاصله و بدون وقفه به واسطه توانایی شمل! بر سر کار آمده اند شما در شهرداری رشت چه مسوولیتی داشته اید؟

۲- دلیل عدم رسیدگی شما به پرونده‌های متعدد موجود در شهرداری از جمله عدم وصول ۲۴۰ چک متعلق به مردم که توسط شهرداری باید پاس شود در یک دهه گذشته با توجه به مسوولیت‌ نظارتی شما در شهرداری چیست؟ در واحد حراست چه بود؟

۳- چرا در سالهای ۹۳ و ۹۲ که با درایت جنابعالی صاحب یک شهردارو سه سرپرست بودید سیستم مالی شهرداری ناپدید شد؟

۴- دلیل عکس‌هایی که در مدت حضورتان در حلب و یا مکه  از آنجا می فرستادید و در گروه‌های تلگرامی پخش کردید چه بود؟ آیا هیچکدام از مدافعان حرم دیگر از جمله شهدای عزیز مدافع حرم چنین می کردند؟

۵ـ تا به حال به چند لایحه در شورای شهر رای مثبت داده‌اید؟ لطفا دلایل علمی و عقلی‌تان را در این خصوص اعلام بفرمایید.

۶ـ با توجه به رشته تحصیلی‌تان که دیپلم آشپزی است و رشت شهر خلاق خوراک است، لطفا غذاهای رشتی را بشمرید و ترکیب مختلف این غذاها را بگویید تا رشت از این توضیحات منتج شود.

۷ـ با توجه به اینکه یک مبل فروشی نزدیک فلکه گاز زیر آپارتمان مسکونی قرار دارد نسبت شما با به حسینیه موردنظر در پایین آن ساختمان و مبل فروشی فعلی چیست؟

۸ـ آیا تاکنون شمرده‌اید تعداد نطق‌های منفی شما در شورا چندتاست؟

۹ـ اصلا موافق کی هستید؟ نام ببرید؟

۱۰ـ نام یک طلا فروشی و ارتباطش با چند فقره چک برگشتی بانک ملی هریک به مبلغ ۱۵ میلیون را می-توانید بگویید؟

۱۱- نقش شما در معادلات ژئوپلتیک شهر رشت و اصلا در معادلات جهانی بین المللی و تنظیم قوای جهانی یا حداقل خاورمیانه چیست؟

۱۲- نقش شما به عنوان راننده… در سال های در مقایسه… به عنوان… در کنار ایشان از منظر شما چیست؟

لطفا به سوالات بالا جواب دهید و در صورت عدم پاسخگویی حتی به غلط به سوالات نمره منفی به سوالات شما تعلق می گیرد.

 و اما پاسخ محمود باقری خطیبانی، عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت:

بدوا محضر شما شهروند محترم سلام عرض می کنم و از این که در بین ۱۵ عضو شورای محترم شهر رشت ، مخاطب جناب عالی قرار گرفته ام ، خدا را شاکرم که چه شهروندان آگاه و پرسشگری داریم ! و این که توفیقم داد  تا  قبل از مواخذه در پیشگاه خدای مهربان ، به خاطر نمایندگی مردمان شریف و دینمدار این شهر  در پارلمان شهری ، محاسبه شوم. اما چند نکته :

۱- لطفا این متن را که پاسخ به پرسش های جناب عالی است با آرامش و اندیشه بخوانید و  پس از آن هم اگر پرسشی داشتید در خدمت تان هستم و پاسخگو خواهم بود .

۲- رفتار نیک دیگران، بر انسان تأثیر مثبت می گذارد. این امری روشن و طبیعی است. ناپسندی های اخلاقی مردم نیز تأثیر سوء می گذارد. این هم عادی است. هنر انسان های فرزانه و هوشمند آن است که از رفتارهای ناپسند دیگران هم عبرت و درس  می آموزند.  هم نیکان الگوی نیکی اند، هم بدان سر مشق بدی برای غافلان. آدم عاقل تر کسی است که از بدی ها راه خوبی ها را می آموزد. این همان حکمتِ لقمانی است که از فرزانگی او سر چمشه می گیرد. به قول سعدی: «لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی ادبان، که هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد، از فعل آن پرهیز کردم.»

ادب آموختن از بی ادبان. هم چنان که باید کم حرفی را از ورّاجان پر حرف و بیهوده گوی الهام گرفت. بزرگواری و کرامت نفس را هم باید از زشتیِ کارِ تنگ نظران و خسیس طبعان فرا گرفت. هیچ کس از زشتی و بدی، خوشش نمی آید. پس چرا ما خود را از آن پاک نسازیم که محبوب شویم؟ اگر از زشتی های دیگران، آموختیم که به خوبی ها روی آوریم، «استاد اخلاقِ» ما در درون خودمان نهفته است و …

۳- من اگر در خصوص مسایل مبتلابه مدیریت شهری که شامل خود شورا هم می شود ، سخن می گویم نه به تمنای دستیابی به منفعتی است  بلکه دفاع از حقوق و منافع شهروندان است و منطقا بپذیرید که پس از ۳۷ سال تجربه ، به اجبار هم شده به من می آموزد که راه را از چاه باز شناسم و  سود خودم را تشخیص دهم باور داشته باشید من در میانه سود و خدمت به مردم ، دومی را برگزیدم و اگر قصدم سوداگری بود هیچ کس و تکرار می کنم هیچ کس به اندازه شخص محمود باقری که دهها سال کار در شهرداری و استانداری را تجربه کرده است ، بدون هیچ سرو صدایی و بازتابی می توانست از همسویی و رفاقت و حمایت از شهرداران هم پروژه بگیرد ، هم تهاتر کند ، هم مدیر بگذارد  ، هم استخدام بکند و هم سفرمکرر خارجی برود و سرمایه اش به فلک الافلاک برسد … ما شما هیچ گاه سراغ نخواهید گرفت که محمود باقری پیشینه و عزت نفس و مردم را  با کسی معامله بکند که اگر چنین بود به موضوعات نازل و سطحی که شما بسیار با شدت و هیجان فریاد می زنید، امروز در قالب پیامک و یادداشت های استیجاری بلکه در میردان شهرداری بنر می زدند و یا در بیانینه ای خودشان جار یم زدند و ابرویم را به تاراج می بردند و …

۴- آنانی که این اخبار دروغین را برای بقا و تبریه خود به شما می دهند و شما نیز از روی صدق و احتمالا در راستای حمایت از توسعه شهر و مدیران زحمتکش شهرداری ، مطرح  می کنید !؟ ، نه تنها پایه و اساسی ندارند که حتی طرحش نیز تهوع آور است . شما از وظیفه حراست چه می دانید ؟ وظیفه حراست وصول چک ۲۴۰ میلیونی مد نظر شماست ؟ چنین وظیفه ای را قانون به حراست نداده است مگر این که شما امر بفرمایید حراست چنین وظیفه ای دارد ؟! البته حراست وظیفه دارد آن کارمند و مدیر متخلفی که این ۲۴۰ میلیون را وصول نکرده را تحت پی گیری قرار دهد!؟ . حال می توانید از آنانی که چنین شرم آور سوال می سازند بخواهی که چرا به شما دروغ گفته است ؟ این دروغ ایضا برای استخدام برادرانم نیز صادق است که این بندگان خدا نه توسط من به شهرداری آمدند و نه پست گرفته اند و چه بد طالع اند برادرانم که بخاطر حاج محمود باقری هزینه می دهند حتی به قطع اضافه کاری تا بلکه حاج محمود به حرف بیاید اما حاشا و کلا.

۵-  آن چه که جناب عالی در کمال ادب ؟! به من متسب کردید قبل از شما در بیانیه های اول و دوم شهردار رشت هم بدون نام بردن و تلویحا مطرح شده است و بر من و دیگر آگاهان روشن است که بیماری های ذهنی ، واگیردار است و توسط یک باند رسانه ای در سایت ها و شبکه های اجتماعی باز توزیع می شود . اولا شما را ارجاع می دهم  به دو بیانیه آقای شهردار در باره بدهکاران دانه درشت شهرداری و آن را با متن سوالات تان انطباق دهید به وجوه مشترکی می رسید ! و ثانیا بنده در جلسه روز یکشنبه شورا  و در قالب یک نامه که در صحن نیز خواندم ، ۱۸ سوال که آقای شهردار در دو بیانیه اش به صورت مبهم آورده بود، طرح کردم که بیانید بگویند که : چرا در سالهای ۹۳ و ۹۲ سیستم مالی شهرداری ناپدید شد؟ چرا پشت پرده ، داستان می گویند و چرا آشکار حرف نمی زنند ؟ مگر مردم نامحرم اند ؟ بیایند بفرمایند  چه کسی چنین خلافی کرده است پاسخ بگوید  و آبرویش برود .

۶- من محمود باقری ، برای دفاع از انقلاب و نظام و ایران عزیز تا مرز شهادت پیش رفته ام و توقع ندارم جناب عالی و   شهردار توسعه گرای تان نه مرا و نه یادگاران آن روزهای سخت و شیرین را درک کند . حتما حضورم در سوریه و  شام برای شرکت در کنفرانش شهر خلاق یونسکو بوده است نه مبارزه با داعش و گرو ههای تروریستی ! شهردار شما به اروپا رفت برای جنگیدن و من رفتم در سوریه برای کنفرانس … چقدر سخیف است که بگویند شما از سوریه عکس
فرستادید و پخش کردید؟!

من اگر عکسی از سوریه و وضعیت جنگی آنجا بفرستم بد است چرا که خوشی های مدافعان حرم را نشان می دهیم و آزرده خاطر می شوند برخی ها ؟! از بس که خوش می گذشت برای مدافعان مظلوم حرم که به ثانیه ای به عرش می رسیدند و چه میزبانان مهربانی داشتن؛ داعش!  اما توزیع عکس های شهردار و ثابت قدم شورا با میهمان اروپایی و میهمان ارجمند پیاده راه و . … عین صواب است .

چه قدر نسل ما و فرهنگ ما مظلوم است از کسانی که پای استدلالشان نه چوبین بلکه وارونه است . ارزش ها عوض شده اند … آیا این نوع تفکر و شعور می خواهد پاسبان فرهنگ و ارزش ها و استقلال ما باشند؟ … چی میدانی که انسان بودن و ماندن چه دشوار است / چه رنجی می کشد ان کس که انسان است.

۷- من نیازی نمی بینم راجع به ولنگاری مالی و مشکلات شهرداری و مفاسد و مشکلات و بدهیه ها در اینجا توضیح مجددی بدهم و شما را ارجاع می دهم به مصاحبه ها و یادداشت ها و نطق های من در صحن شورای شهر . اطمینان داشته باشید هیچ کس به اندازه محمود باقری نه شفاف است و نه صریح . من برای گفتن حقایق به جز خط قرمزهای قانونی و شرعی، در دفاع از منافع مردم و شهروندان مرزی  نمی شناسم و اطمینان داشته باشید تا ثانیه های آخر عمر شورا ، این رویه را ادامه خواهم داد. تمسخرها ، دروغ گویی ها ، اتهام ها ، شایعه سازی ها ، مسیر محمود باقری را تغییر نخواهد داد لطفا نه شما و دوستان توسعه گرای تان به خودتان زحمت ندهید که فکر می کنید با این رفتارها به نتیجه می رسید . دوست عزیز: محمود باقری مخزن اسرار این شهر است و اگر بیش از وظیفه ای که دارد ،  لب بگشاید بعضی ها باید با چادر از این شهر فرار کنند . آن که فریاد آی دزد آی دزد در شهر سر میدهد باید سردسته یا شریک آنان باشد ، شک نکنید . به شما هم توصیه می کنم ابزار اهداف کسی نشوید .

موفق باشید و سربلند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار