کد خبر : 58607
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آبان 1399- 01: 17

پاس رفاقت ملوانی‌ها از انزلی به رشت

پاس رفاقت ملوانی‌ها از انزلی به رشت

تیم ملوان با یک بیانیه ضمن اعلام حمایت از تیم های رشت، خواستار حل شدن معضلاتشان شد و با این اقدام خود، رفاقت را بر رقابت ترجیح داد و عملاً از تمام حواشی های گذشته خود را جدا کرد.

به گزارش گیلانستان، کمتر از ۴۰ کیلومتر از هم فاصله دارند و بسیاری از مردم این دو شهر با یکدیگر پیوند خویشاوندی دارند و برای کار، تحصیل و تفریح به شهرهای همدیگر رفت و آمد می کنند، هر چند گاهی اوقات شاهد حاشیه هایی هستیم اما این حاشیه ها تنها مختص این دو شهر شمال کشور نیست، در اغلب استان های کشور از جنوب تا شرق و غرب این معضل بین مردم دو شهر همجوار دیده می شود، حتی آنها که در خارج از ایران زندگی کرده اند، از وجود مسئله مشابه در برخی کشورها نیز سخن به میان می آورند.

حال ، بیشتر از ۴۰ سال است این دو شهر رشت و انزلی در فوتبال باهم رقابت سخت و نفس گیری دارند و هر دویشان جزو افتخار آفرینان گیلان زمین بوده اند و قایقران ها و افتخاری ها را تقدیم به تیم ملی کرده ند.

اما در چند سال اخیر به هیچ عنوان حال و روز فوتبال گیلان خوب نیست، هرچند گاهی خبر صعود می شنویم اما زیاد طولی نمی کشد که صعود به سقوط و در نهایت خبر انحلال و بدهی و جریمه و محرومیت کاممان را تلخ می کند.

روز گذشته خبری مبنی بر انحلال تیم داماش و همچنین تیم دخانیات و بلاتکلیفی بازیکنان و هوداران این تیم ها منتشر شد اما در میان این خبرهای ناخوشایند و سوء مدیریت و سکوت مسؤولین، موجی از همدلی از سوی ملوان انزلی و هوادارانش به سمت رشت آمد.

تیم ملوان با یک بیانیه ضمن اعلام حمایت از تیم های رشت، خواستار حل شدن معضلاتشان شد و با این اقدام خود، رفاقت را بر رقابت ترجیح داد و عملاً از تمام حواشی های گذشته خود را جدا کرد ولی برخی ها که همیشه عادت کرده بودند بین این دو شهر فاصله بیندازند و ظاهرا از این اخلافات سود هم می بردند.

در بخشی از این بیانیه باشگاه ملوان بندرانزلی که در خصوص شرایط و وضعیت این روزهای تیم‌های استان گیلان نوشته شده آمده: این روزها اخبار خوشی از فوتبال گیلان به گوش نمی‌رسد. سرزمینی که روزی پایتخت فوتبال شمال کشور بود امروز به ورطه نابودی کشانده شده و هر روز شاهد باطل شدن شناسنامه تیمهای قدیمی و جدید خود است.

تعدد و توالی اتفاقات بد و روند نزولی فوتبال گیلان نشان از رهاشدگی و بی سامان بودن آن داشته و نگاهی به باشگاههای تمام قد بدهکار نیز خبر از ورشکستگی کامل آن در آینده می‌دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه نیز نوشته شده: این نزول و سقوط فوتبال گیلان به نفع ورزش این استان نیست و باشگاه ملوان وظیفه خود می داند ضمن هشدار در مورد آینده این ورزش و ابراز نگرانی از شرایط تیمهای فوتبال آن که موجبات دل نگرانی هواداران آنها را فراهم آورده است، حمایت کامل خود را از تمامی تیمهای استان گیلان به خصوص سپیدرود رشت و داماش گیلانیان که احوال خوبی ندارند را اعلام نماید و از متولیان استان تقاضای توجه و برنامه ریزی ویژه به این مقوله داشته تا وضعیت بحرانی فوتبال استان پراستعداد شمال کشور بیش از این بحرانی‌تر نشود.

با توجه به صدور این بیانیه که قاعدتا موجب خوشحالی همه شهروندان گیلانی بخصوص فوتبال دوستان گیلان شده، امید است که اینگونه اتفاقات تمامی نداشته باشد و هر دو شهر را نه تنها در فوتبال بلکه در تمامی حوزه ها در کنار هم برای گیلان زمین گام های موثر بردارند و دست های آلوده ای که به دنبال نفاق و اختلاف بین این دو شهر هستند را بر ملاء کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار