کد خبر : 41737
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهریور 1398- 52: 16

با توجه به در پیش بودن فصل سرما:

پاک‌سازی مسیر دودکش‌ بخاری‌ها ضروری است

پاک‌سازی مسیر دودکش‌ بخاری‌ها ضروری است

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با تأکید بر لزوم بازبینی و پاک‌سازی مسیر دودکش‌ بخاری‌ها از شهروندان خواست هشدارها در این زمینه را جدی بگیرند.

به گزارش گیلانستان شهرام مومنی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و زمان استفاده از وسایل گرمایشی توسط شهروندان، تأکید کرد: به شهروندان توصیه می شود قبل از روشن کردن بخاری و شومینه دودکش‌ها را بازدید و پاک سازی کنند.

وی با بیان اینکه با سوختن گاز طبیعی، بخار آب و دی اکسید کربن در هوا منتشر می شود، افزود: اگر به هر دلیلی احتراق ناقص باشد موجبات تولید گاز منوکسید فراهم شده و در صورت عدم وجود دودکش استاندارد این گاز مسموم بسیار سریع از طریق ریه‌ها وارد خون و جای اکسیژن را گرفته و حتی موجب مسمومیت و مرگ انسان‌ها می شود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در ادامه یکی از عوامل تولید گـاز منوکسیدکـربن در منازل را انسداد مجرای دودکش‌ها بدلیل لانه گذاری پرندگان عنوان کرد و گفت: از همین رو شهروندان قبل از روشن کردن بخاری و شومینه باید از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان داشته و نسبت به پاک سازی آن اقدام کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه شهروندان به هشدارهای اعلام شده از سوی متولیان امر، تصریح کرد: امیدواریم شهروندان با اقدام به موقع در این زمینه از بروز حوادث تلخ در فصل سرما برای خود و خانواده هایشان جلوگیری کنند.

مومنی در ادامه همچنین با اشاره به آمار عملیات‌های انجام شده از سوی آتش نشانی رشت، بیان کرد: آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات ۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت در پنج ماهه نخست امسال در  دو هزار و ۲۳۳ مورد عملیات حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه این عملیات‌های در قالب حریق، حادثه و خدمات ایمنی  بوده است، افزود: از این تعداد هزار و ۵۷ مورد مربوط به آتش سوزی، ۵۶۱ مورد حادثه و ۶۱۵ مورد خدمات ایمنی بوده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار