کد خبر : 55113
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مرداد 1399- 28: 11

معاون میراث‌فرهنگی گیلان:

پایان فاز دوم مرمت و محوطه‌سازی حمام مریان تالش

پایان فاز دوم مرمت و محوطه‌سازی حمام مریان تالش

معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: حمام تاریخی مریان تالش با کاربری کافه موزه از طریق صندوق احیاء وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی از پایان فاز دوم مرمت و محوطه‌سازی حمام مریان تالش خبرداد و اظهار کرد: در سه سال گذشته مرمت‌های لازم و محوطه سازی داخل عرصه و بیرون عرصه از محل اعتبارات استانی انجام شده‌ است.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به هزینه‎های مرمت این بنا، افزود: در این مرحله مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان برای محوطه سازی و حصارکشی دور محوطه و ادامه مرمت برای این بنا هزینه شده است.

وی گفت: از آنجایی که این بنا در منطقه کوهستانی قرار دارد و نگهداری آن بسیار هزینه بر بوده، طی جلسه کمیته فنی و کاربری بناهای تاریخی در کشور مقرر شد این بنا با کاربری کافه موزه از طریق صندوق حفظ و احیاء وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار شود.

حمام تاریخی مریان واقع در روستای مریان از توابع شهرستان تالش قرار دارد و این حمام مربوط به دوره قاجار بوده که در داخل محوطه‌های باستانی مریان قرار گرفته است عمده‌ترین مصالح بنا از آجر قرمز رنگ بوده و مالکیت این بنا متعلق به اداره کل میراث فرهنگی گیلان است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار