کد خبر : 20935
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1396- 42: 18

پاییز در آخرین روزهای خود گیلان را سفید پوش کرد/خروج سامانه بارشی از جمعه +تصاویر

پاییز در آخرین روزهای خود گیلان را سفید پوش کرد/خروج سامانه بارشی از جمعه +تصاویر

خبرها حکایت از بارش باران و برف در تمامی شهرستان‌های گیلان در آخرین روزهای پاییزی را دارد.

به گزارش گیلانستان، بارش باران در نیمه آخرین ماه پاییزی از بامداد روز پنجشنبه آغاز شد که این بارش‌ها در برخی نقاط استان به‌صورت بارش برف بوده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان طی ساعات آتی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج سامانه بارشی از بامداد جمعه است.

بهمن کمانگر با اشاره به مناطق برفی گیلان افزود: با توجه به گزارش‌های رسیده اکثر نقاط گیلان بارش باران را شاهد هستند اما در ماسوله  بارش برف شدید بوده و در جیرنده رودبار و دیلمان سیاهکل هم برف به شکل خفیف می‌بارد.

وی با بیان اینکه کسانی که قصد سفر به مناطق کوهستانی رادارند تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند گفت: به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی به‌خصوص زنجیر چرخ جهت تردد در محورهای  کوهستانی و مواصلاتی گیلان طی امروز پنجشنبه الزامی هست زیرا اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی وجود دارد.

کمانگر با اشاره به وضعیت جوی گیلان طی روزهای آینده گفت: طی پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده جمعه آفتابی را در گیلان شاهد خواهیم بود.

مشکلی از بابت مصف سوخت گاز خانگی و نفت سفید نیست

بخشدار دیلمان و پیرکوه لحظاتی قبل در حال گشت زنی در مناطق کوهستانی دیلمان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از ساعت ۱۱ پیش از ظهر امروز برف در این بخش کوهستانی آغاز شد.

حسین یکتا با اشاره به اینکه در حال حاضر ارتفاع برف در گردنه لاریخانی به ۱۰ سانتی متر و در شهر دیلمان نیز به پنج سانتی متر رسیده است بیان کرد: نیروهای راهداری از اولین دقایق بارش برف در راه های محورهای کوهستانی دیلمان حضور دارند و در حال برف روبی می باشند.

وی با بیان اینکه نفت سفید در نقاط مختلف دیلمان توزیع شده است، گفت: هیچ مشکلی از بابت مصف سوخت گاز خانگی و نفت سفید در این منطقه وجود ندارد.

بخشدار دیلمان و پیرکوه از تمامی افرادی که قصد تردد به این منطقه کوهستانی دارند خواست؛ قبل از حرکت از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان داشته باشند و زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.

گردنه حیران و راه‌های روستایی آستارا باز هستند / تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، به دنبال ورود سامانه بارش‌زا به شمال غرب استان گیلان بارش برف پاییزی در ارتفاعات کوهستانی این شهرستان از صبح امروز آغاز شده که به گفته منابع محلی تاکنون بیش از ۱۵ سانتی‌متر برف در ارتفاعات کوهستانی از جمله حیران، ونه‌بین و چملر بر زمین نشسته است.

رئیس اداره راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آستارا محور آستارا به اردبیل و راه‌های روستایی ارتفاعات کوهستانی بخش مرکزی این شهرستان را باز دانست و اظهار کرد: به دنبال بارش برف و لغزندگی جاده تردد در محور آستارا به اردبیل با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

انور بی‌نیاز از آمادگی تمام نیروهای راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آستارا برای مقابله با هرگونه انسداد جاده‌ای و رانش کوه در محور آستارا- اردبیل خبر داد و تصریح کرد: تمام اکیپ‌های مجهز به دستگاه‌های راهداری نظیر لودر، گریدر، برف‌روب کامیونی و نمک‌پاش در مسیرهای اصلی و فرعی مستقر شده‌اند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا نیز میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته را حدود ۲۰ سانتی‌متر و دمای کنونی هوا این شهرستان را چهار درجه سانتی‌گراد دانست و خاطرنشان کرد: بارش باران در شهرستان آستارا از شب گذشته آغاز شده و براساس نقشه‌های هواشناسی این بارش‌ها تا امشب ادامه دارند.

فردین فرتوت‌نیا سرعت باد را ۱۱ کیلومتر در ساعت در جهت شمال‌غربی و دید افقی را سه‌هزار متر دانست و بیان کرد: براساس نقشه های هواشناسی آب‌و‌هوای شهرستان آستارا برای سه روز آینده صاف تا نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

در آزادراه رشت قزوین نیز شاهد بارش برف هستیم که مسیر برای تردد خوردروها بدون مشکل است.

بارش برف پاییزی در ارتفاعات بخش عمارلو

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار بارش برف پاییزی امروز ظهر ارتفاعات بخش های عمارلو و خورگام شهرستان رودبار را سفید پوش کرد.

گفتنی است که بارش برف حدود یک ساعت پیش آغاز به باریدن کرده و ارتفاع ان به ۱۵ الی ۲۰ سانتیمتر رسیده و همچنان نیز ادامه دارد.

از ماسوله نیز خبر می‌رسد که این شهرستان با بارش برف با سفیدپوش کردن این شهر موجب شعف مردم شده است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار