کد خبر : 61733
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

پرداخت حدود چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات عشایری و روستایی در گیلان

پرداخت حدود چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات عشایری و روستایی در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به ابلاغ تسهیلات روستایی و فراگیر طی سال های ۹۶ تا ۹۷ گفت : در این مدت سه هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال تسهیلات عشایری و روستایی در استان پراخت شده است …

به گزارش گیلانستان، عباس علیزاده روز یکشنبه افزود: این میزان تسهیلات برای سه هزار و ۹۴۰ پزوژه عشایری و روستایی با پیش بینی اشتغال۶ هزار و ۷۹۳ نفر پرداخت شده است.

طرح اشتغال روستاییان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و به دستور رهبر معظم انقلاب و تصویب مجلس شورای اسلامی یک و نیم دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در کنار  تسهیلات اشتغال روستایی، تسهیلات ارزان قیمت برای  کمک به سفره و معیشت مردم در قالب تسهیلات مشاغل خانگی تامین شد که در همین راستا سال گذشته بیش از هفت میلیارد تومان تسهیلات در این یخش پرداخت شده است.

وی در ادامه همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونا  در استان گفت: تا۲۵ دی‌ماه ۲۶ هزار و ۹۳۶ بنگاه آسیب‌دیده از کرونا در گیلان تسهیلات دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از اقشار آسیب‌دیده به ‌ویژه کارگران چندین بسته حمایتی برای این قشر در نظر گرفته شد که از جمله این تسهیلات می‌توان به پرداخت سبد حمایت معیشتی به ازای هر نفر ۵۵ هزار تومان در بهمن‌ماه سال ۹۸ اشاره کرد.

علیزاده افزود: در اردیبهشت‌ماه امسال نیز تسهیلات یک میلیون تومانی به مشمولان یارانه پرداخت شده و اعطای حمایت‌های کمک معیشتی به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان به افرادی که بسته کمک‌معیشتی و وام مرحله دوم را دریافت کردند از دیگر تسهیلات حمایتی در دوران شیوع کرونا بود.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار