کد خبر : 17935
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396- 00: 18

پرداخت قانونی حقوق ۵۰ میلیون تومانی بر اساس مندرجات مصوب شرکت‌ها / گزارش دیوان محاسبات مبنی بر اختلاس نبودن حقوق نجومی صحیح است

پرداخت قانونی حقوق ۵۰ میلیون تومانی بر اساس مندرجات مصوب شرکت‌ها / گزارش دیوان محاسبات مبنی بر اختلاس نبودن حقوق نجومی صحیح است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش دیوان محاسبات مبنی بر اختلاس نبودن حقوق نجومی صحیح است و نمی‌توان بر آن خورده گرفت.

به گزارش گیلانستان، محمدصادق حسنی امروز در گفت‌وگویی در تشریح جزئیات تبرئه شدن تعدادی از نجومی بگیران از سوی دیوان محاسبات کشور و خواستار شدن آن‌ها به جهت بازگرداندن مطالباتشان از خزانه اظهار کرد: حقوق نجومی مطرح‌شده هیچ‌کدامشان مربوط به سازمان‌های دولتی که مدیر مالی از سوی وزارت دارایی داشته باشند نبوده است.

وی بابیان اینکه حقوق نجومی مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته دولتی بوده، افزود: در شرکت‌های دولتی هیئت امناء و هیئت‌مدیره وجود دارد و در آن‌ها قانونی برای حقوق بندی وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه درجاهایی همچون آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌ها که قانون حقوق بندی وجود داشته هیچ مشکلی نبوده، گفت: در شرکت‌ها هیئت‌مدیره‌ها گاها حقوق و پاداش‌هایی را مصوب و پرداخت می‌کنند که آن‌ها نیز خلاف نیست و طبق قانون و مقررات داخلی خود پرداختی داشتند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هیچ‌کدام از شرکت‌های مذکور نیز مشاهده نشده که حقوق ۱۰ میلیون تومانی مصوب را ۳۰ میلیون تومان پرداخت کرده باشند.

حسنی بابیان اینکه حقوق پرداخت‌شده کلان غیرقانونی نبوده و طبق قانون همان شرکت‌ها به افراد واگذارشده بود، گفت: دیوان محاسبات نیز مجبور بر جواب شکایت‌ها بر اساس قانون و مقررات سازمان‌های مربوطه است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه آن‌هایی که حقوق بالا دریافت کرده‌اند بر اساس بندها و مندرجات سازمانی دریافتی مشخصی داشته‌اند، تصریح کرد: دیوان محاسبات در بررسی‌های خود بر اساس بندها و مندرجات قانونی حرکت کرده و نمی‌توان دریافت حقوق ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی را حقوق نجومی و اختلاس نام نهاد.

نماینده مردم رشت در خانه ملت بابیان اینکه دیوان محاسبات نمی‌تواند بر حقوق‌بگیران بالا خورده بگیرد، افزود: می‌توان گفت خلأ قانونی در رابطه با حقوق نجومی وجود داشت اما به استناد گزارش دیوان محاسبات حقوق بالا بر اساس قانون پرداخت‌شده است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکتر اویس دوشنبه , ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴

نماینده رشت افزود: در شرکت‌های دولتی هیئت امناء و هیئت‌مدیره وجود دارد و در آن‌ها قانونی برای حقوق بندی وجود ندارد.»جای تعجب است برای نرخ نانوایی و برای کرایه تاکسی قانون وضع می کنند ولی برای شرکت های دولتی ؟؟؟؟!!!!قانون بندی حقوقی وجود ندارد .شرکت های دولتی از لحاظ ساختاری هیئت مدیره و مدیر عامل دارند اما اموال و دارایی آن متعلق به دولت و به عبارت دیگر بیت المال است آقای نماینده محترم .

رفتن به نوار ابزار