کد خبر : 11345
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396- 01: 10

پرداخت ۴۴ هزار فقره تسهیلات در بخش کشاورزی گیلان

پرداخت ۴۴ هزار فقره تسهیلات در بخش کشاورزی گیلان

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان از پرداخت ۴۴ هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۶۳۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی این استان در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش گیلانستان، علیرضا طاهری  در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت ۶۹ واحد، ۶۴ شعبه و ۵۹ باجه بانک کشاورزی در گیلان اظهار کرد: ۲۹ شعبه اصلی و اعتباری هستند و پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی را به عهده دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از پرداختی‌های بانک کشاورزی گیلان در بخش کشاورزی است، مردم ۱۱ هزار میلیارد ریال نزد ما منابع دارند و بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مانده تسهیلات بانک کشاورزی استان نزد مردم است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان اضافه کرد: اگر سپرده قانونی را لحاظ کنیم، ضریب ما حدود ۸۰ درصد است و در واقع توانستیم ۸۰ درصد از منابع را در استان جذب کنیم و ۲۰ درصد با استقرار از مرکز در بخش کشاورزی پرداختی داشتیم.

طاهری با بیان اینکه ۴۴ هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۶۳۰ میلیارد تومان سال گذشته در گیلان پرداخت کردیم، تصریح کرد: مبلغ مذکور ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن رشد دارد و عمده پرداختی‌ها در بخش زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع وابسته به کشاورزی است.

وی به نامگذاری اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در راستای نامگذاری مذکور حمایت از طرح‌های کوچک و متوسط در هیأت دولت مطرح شد و برای رونق تولید بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات شدند و بانک کشاورزی با پیشتازی در این امر بالغ بر ۴۸ درصد از پرداختی‌های استان از لحاظ تعداد در بخش کشاورزی را به عهده داشته است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان از پرداخت ۱۳۰ درصدی تسهیلات در بخش کشاورزی در سال ۹۵ خبر داد و بیان کرد: مبلغ ۶۰ میلیارد تومان سهمیه برای ما در نظر گرفته شده بود و توانستیم ۷۸ میلیارد تومان بیش از سهمیه در نظر گرفته شده در بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت کنیم.

طاهری با اشاره به پرداخت ۸۶ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی در سال ۹۵، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی بسیار دیر اقدام شده است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار