کد خبر : 28609
تاریخ انتشار : جمعه 9 شهریور 1397- 04: 17

پرسش و پاسخ مجلس و دولت نشانه اقتدار جمهوری اسلامی بود

پرسش و پاسخ مجلس و دولت نشانه اقتدار جمهوری اسلامی بود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مسأله پرسش و پاسخ مجلس و دولت به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش گیلانستان،آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر رشت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دولتمردان در روز چهارشنبه هفته گذشته اظهار کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه باید برای امت تبیین و تشریح شود.

وی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با دولتمردان را در دو بخش عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در بخش نخست مشکلات اقتصادی جامعه و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بخش دوم سخنان مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان مربوط به سیاست خارجی بود، تصریح کرد: البته مسأله پرسش و پاسخ مجلس و دولت به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.

آیت‌الله فلاحتی یادآور شد: نمایندگان مجلس طبق اصل ۸۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌توانند وزرا و رئیس جمهور را برای پاسخگویی به مجلس فراخوان کنند و وزرا در مدت ۱۰ روز و رئیس جمهور تا یک ماه فرصت دارند پاسخگو باشند.

شاید توده‌های مردم از آن پاسخ یک سؤوال رئیس جمهور نیز قانع نشده باشند

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس تنها از پاسخ یک پرسش قانع شدند، بیان کرد: شاید توده‌های مردم از آن پاسخ یک سؤوال نیز قانع نشده باشند اما در مجموع نمایندگان مجلس از پاسخ به چهار پرسش قانع نشدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، پاسخگویی رئیس جمهور در برابر نمایندگان مجلس را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: دشمن برای دولت، مجلس و ملت برنامه‌هایی تدارک دیده بود اما مشاهده کردند همه در نظام اسلامی در کنار همدیگر به دشمن نگاه نکرده و مطالبه‌گری می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر تلاش شبانه‌روزی مسؤولان اقتصادی تأکید داشتند، متذکر شد: مسؤولیت در نظام اسلامی به معنای جنون است زیرا فردی که مسؤولیتی را می‌پذیرد باید دیوانه‌وار سر از پا نشناخته و برای برطرف کردن مشکلات مردم تلاش کند.

وی بر کنار گذاشتن تفریح، کباب‌خوری و … هنگام پذیرش مسؤولیت تأکید کرد و افزود: کسی که می‌خواهد زندگی راحتی داشته باشد و هر پنجشنبه و جمعه کنار سواحل برود نباید مسؤولیت قبول کند البته خدای متعال به مسؤولانی که برای برطرف کردن مشکلات مردم در تلاش هستند اجر بی‌پایان می‌دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه وظیفه دولت مدیریت اقتصاد است نه تصدی‌گری، اظهار کرد: امروز بسیاری از بخش‌های خصوصی در کشور تعطیل است.

آیت‌الله فلاحتی، کاستن از بخشنامه‌های مکرر که موجب نگرانی بسیاری را فراهم کرده را از جمله رهنمودهای مقام معظم رهبری به دولتمردان دانست و بیان کرد: در مسأله بازار مدیریت درستی صورت نگرفته و نقدینگی، سکه و ارز بسیاری در بازار وجود دارد.

وی با تأکید بر حضور دولت در جریان بخشی از فعالیت‌های بخش خصوصی، اضافه کرد: نقدینگی‌های موجود در بازار باید مهار شود ضمن اینکه دولت و بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مسأله خارجی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند؛ برجام نه تنها منفعتی عاید ملت ما نکرده بلکه تحریم‌های بیشتری را آورده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پاسخگویی رئیس جمهور درباره برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای در برجام، تصریح کرد: تحریم‌های بسیاری در کنار برجام آمده و اکنون گویا می‌خواهند مسأله برجام را مانند ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در تقویم ثبت کنند که جزو برترین‌های جامعه بوده، اما اینگونه نیست.

اروپایی‌ها یدک‌کش آمریکا هستند

وی آمریکایی‌ها را در گذشته، حال و آینده بدعهد خواند و گفت: اروپایی‌ها یدک‌کش آمریکا هستند و در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی همیشه شمشیرشان را زیر آستین خود پنهان کردند.

امام جمعه رشت با انتقاد از انعقاد قرارداد با شرکت توتال فرانسه، خاطرنشان کرد: وزیر نفت در دوره آخری که می‌خواست شرکت توتال را به ایران آورد، قرارداد با این شرکت را بسیار مناسب دانست اما مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود و ما دو مرتبه از توتال ضربه خوردیم و هنوز نیز نمی‌توانیم طلب خود را از طریق سازمان‌های جهانی مطالبه کنیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی ابراینکه «نمی‌گویم با اروپا رابطه برقرار نکنید»، بیان کرد: ما با تمام کشورهای دنیا به غیر از آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی رابطه داریم اما از اروپا باید قطع امید کرد و به وعده‌های آنها با شک و تردید نگریسته شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند به همسایگان خود که نمی‌خواهند براساس دلار و یورو مبادلات تجاری داشته باشند، توجه کنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه همسایگان ما می‌خواهند با ارزهای دو کشور مبادلات تجاری داشته باشند، تصریح کرد: امیدواریم وعده‌هایی که دولت منتخب در مجلس به مردم داده، عمل کند.

آیت‌الله فلاحتی به سخنان دولتمردان در مجلس مبنی بر همدلی اشاره کرد و گفت: مردم ایران پس از پیروزی انقلاب خون‌بارشان در تمام صحنه‌ها با رهبری، مسؤولان و دولتمردان همدل بودند اما بداندیشان برای کسب رأی بیشتر دل این ملت را به درد آوردند.

وی در ادامه با اشاره به عید غدیر، اظهار کرد: روز گذشته عید غدیر عید بزرگ عالم بشریت بود زیرا امیر مؤمنان به عنوان رهبر تمام بشریت تعیین شد.

امام جمعه رشت همچینین به ویژگی‌های همسر شایسته برای دختران و پسران اشاره کرد و افزود: ایمان و اصالت خانوادگی از ویژگی‌های مهم برای انتخاب همسر شایسته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار