کد خبر : 40705
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398- 07: 18

رئیس کل سابق دادگستری گیلان:

پرونده‌های دولتی، بی‌صاحب‌ترین پرونده‌های دادگستری گیلان هستند

پرونده‌های دولتی، بی‌صاحب‌ترین پرونده‌های دادگستری گیلان هستند

رئیس‌کل سابق دادگستری استان گیلان با بیان اینکه پرونده‌های دولتی موجود در دادگستری بی‌صاحب‌ترین پرونده‌ها هستند، گفت: هنوز پرونده‌های دولتی در گیلان وجود دارند که تکلیف آن‌ها مشخص نیست.

به گزارش گیلانستان احمد سیاوش‌پور صبح امروز در مراسم معارفه رئیس‌کل دادگستری گیلان در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) با اشاره به عملکرد حضور خود در گیلان اظهار کرد: توانسته‌ایم‌ با تدابیر جمعی و برنامه محور اقدامات توسعه‌ای گیلان را پیش ببریم.

وی با تأکید بر اینکه در دوران مسؤولیتش از پرداختن به حاشیه خودداری کرده، افزود: اجازه صرف بیهوده وقت به هیچ بخشی را نداده‌ایم و تنها در راستای هم‌دلی و صمیمیت تلاش کرده‌ایم.

رئیس‌کل سابق دادگستری استان گیلان با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های حکومتی در گیلان را به‌هیچ‌وجه نپذیرفته‌ایم، گفت: با وجود حفظ استقلال دستگاه قضایی تلاش کرده‌ایم با تعامل ضابطه‌مند در جهت توسعه، پیشرفت و رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

سیاوش‌پور با اشاره به تمرکز کردن دستگاه قضا بر روند پرونده‌های قضایی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تا در بیان، دادرسی و اتمام پرونده‌ای قضایی شفافیت را اعمال کنید و معتقدیم ۹۰ درصد آمار پرونده‌های قضایی استان واقعی است.

وی با اشاره به کاهش اطاله دادرسی در گیلان تصریح کرد: فراوانی پرونده‌های قضایی که بیشترین دلایل آن اصالت اسناد غیررسمی است و بالغ‌بر ۵۱ درصد ازپرونده‌ها را به خود اختصاص می‌دهد بسیار زیاد است اما باوجود آن اطاله دادرسی در استان کاهش پیداکرده است.
رئیس‌کل سابق دادگستری گیلان با بیان اینکه پرونده‌های دولتی موجود در دادگستری بی‌صاحب‌ترین پرونده‌ها هستند، افزود: هنوز پرونده‌های دولتی در گیلان وجود دارند که تکلیف آن‌ها مشخص نیست.
سیاوش پور با اشاره به حفظ صیانت در دادگستری گفت: تا حکم قطعی برای متهمی صادر نشده اطلاع‌رسانی صورت نگرفته و پیوسته صیانت از شخصیت افراد را مدنظر قرار داده‌ایم.
وی  با تأکید بر بررسی با قطعیت دستگاه قضا با مجرمان افزود: دادگستری گیلان در برخورد با مجرمان و متخلفان ازجمله متهمان دولتی کوتاه نیامده و با شدت برخورد کرده است.

رئیس‌کل سابق دادگستری گیلان با اشاره به معضلات استان گیلان و ایراد لطمات بر توسعه استان بیان کرد: معضلات محیط‌زیستی و عدم تثبیت مدیریت در گیلان از بزرگ‌ترین فجایع و معضلات استان است.

قول می‌دهم بر مبنای عقلانیت و عدالت در گیلان تصمیم بگیرم

رئیس‌کل دادگستری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه ما در اسلام نظام‌داریم، اظهار کرد: این نظام در تمامی زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی با بیان اینکه نظام پیچیده حکم و اجرا مجموعه نظام نامیده می‌شود، افزود: در اسلام ما شیوه رسیدگی برابر و خطاب یکسان داریم و اینکه گفته می‌شود تعابیر قضایی از غرب است، امری غلط است.

وی تخصصی پرداختی به دایره‌های قضایی را یک شیوه مهم دانست و افزود: پیوستگی موجود در مجموعه‌های مختلف قضایی یک نظام است و تمام تلاش مجموعه قضایی پیاده‌سازی پیام قضایی است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر نظام سازی در دستگاه قضا بیان کرد: حدود چهار دهه از توسعه صحبت می‌شود و ساختار سازی، قالب‌سازی و نظام سازی اسلامی از سیاست قوه قضائیه است.

خلیلی با تأکید بر نظارت دقیق و عظیم‌تر در عصر جدید دستگاه قضا گفت: یک قاضی و یک کارمند در دستگاه قضا بسیار در معرض نظارت هستند چراکه مسؤولیت در امر قضا بسیار بزرگ و وسوسه در آن نیز فراوان است.

وی با اشاره به کمترین تخلف موجود ساختاری در دستگاه قضا افزود: به دلیل حساس بودن دستگاه قضا و اثرگذاری آن، تعداد کم تخلف و ریزش در دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر شناخت بیشتر استان گیلان و تصمیم‌گیری برمبنای عقلانیت بیان کرد: قول می‌دهم بر مبنای عقلانیت در استان تصمیم بگیرم و از عدالت فاصله نگیرم زیرا برای قضاوت بر مبنای عدالت بسیار حساس هستم.

خلیلی با اشاره به پیشینه خود و اهتمام بر مطالبه‌گری در استان گفت: در ۶ عملیات جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتم و صحنه‌هایی را دیده‌ام که پیوسته در رفتار و عمل خود آن را لحاظ می‌کنم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار