کد خبر : 36473
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

عضو کمیسیون عمران مجلس:

پرونده تخلفات وزارت نفت به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود

پرونده تخلفات وزارت نفت به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پرونده تخلفات وزارت نفت در مورد تحویل قیر رایگان مربوط به سال ۹۷ جهت بررسی و اعمال قانون به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.

به گزارش گیلانستان حسن خسته‌بند با بیان اینکه وزارت نفت در سال گذشته بابت تحویل قیر رایگان به دستگاه‌ها تخلفات بسیار زیادی را مرتکب شده است اظهار داشت: پرونده تخلفات وزارت نفت در مورد تخصیص سهمیه قیر رایگان توسط مجلس به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت نفت در سال 97 به تعهدات خود مبنی بر توزیع قیر رایگان عمل نکرده است عنوان کرد: رسیدگی به عملکرد ضعیف این وزارتخانه در حوزه تحویل قیر رایگان از مدت‌ها پیش برای شفاف‌سازی در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر اینکه مقدار قیر و اعتبارات لازمه آن هر ساله توسط مجلس تعیین و به وزارت نفت ابلاغ می‌شود تصریح کرد:‌ وزارت نفت موظف است بر اساس مصوبه مجلس مقدار قیر تعیین شده را با همان قیمت و با همان وزن در اختیار دستگاه‌‌های ذیربط قرار دهد.

خسته‌بند با اشاره به اینکه توزیع کنندگان قیر عمدتاً وابسته به صندوق بازنشستگان وزارت نفت هستند ابراز داشت:‌ این شرکت‌ها با ترفندهای مختلف قیمت قیر را به چند برابر افزایش می‌دهند و در عوض بر اساس مقدار اعتباری که در قانون آمده نسبت به تحویل قیر به دستگاه‌های مختلف اقدام می‌کنند.

وی افزایش قیمت قیر و در عوض تحویل مقدار قیر کمتر را شیوه و شگرد توزیع کنندگان قیر اعلام کرد و بیان داشت:‌ از نظر وزارت نفت بر اساس مقدار اعتباری که سازمان برنامه و بودجه در اختیار قرار داده است سهمیه قیر تأمین و توزیع شده در حالی‌که این موضوع خلاف قانون و مصوبه مجلس است.

عضو کمیسیون عمران مجلس به آخرین جلسه این کمیسیون که با حضور کلیه دستگاه‌ها تشکیل شد اشاره کرد و افزود: در این جلسه مسئولان دیوان محاسبات، دادستانی دیوان محاسبات،‌ معاونان و مدیران دستگاه‌های مختلف حضور داشتند تا برای نحوه رسیدگی به پرونده وزارت نفت تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس از ارجاع پرونده تخلفات وزارت نفت در نحوه تخصیص قیر به قوه قضائیه خبر داد و ابراز داشت:‌ مسئولان وزارت نفت بر اساس تصمیم کمیسیون عمران موظف هستند در برابر تخلفات خود پاسخگو باشند که چرا قانون مصوب شده مجلس را به‌درستی اجرایی نکرده‌اند.

خسته‌بند مشکلات ایجاد شده در مسیر اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور به علت ضعف عملکرد وزارت نفت را متذکر شد و گفت:‌ به علت این نوع عملکرد وزارت نفت، بسیاری از پروژه‌های عمرانی با کمبود قیر مواجه شده‌اند و شرایط لازم برای ادامه عملیات اجرایی طرح‌ها فراهم نیست.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار