کد خبر : 63447
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۵۶

مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان:

پروژه‌های آبخیزداری گیلان با مشارکت بسیج سازندگی اجرایی می‌شود

پروژه‌های آبخیزداری گیلان با مشارکت بسیج سازندگی اجرایی می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ با منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: پروژه‌های آبخیزداری گیلان با مشارکت بسیج سازندگی اجرایی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی اظهار داشت: تا پایان امسال ۷۴۱ مسکن محرومین به جز تعداد محدودی که در مناطق صعب‌العبور قرار دارند تحویل داده‌ می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: ساخت مسکن محرومین در مناطق صعب‌العبور نیز تا نیمه نخست اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ تحویل داده می‌شود.

ابراهیمی افزود: در راستای تفاهم‌نامه بسیج سازندگی گیلان و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اکنون در حال رد و بدل کرن تفاهم‌نامه‌ها هستیم تا بتوانیم به زودی مراحل اجرایی پروژه‌ها را آغاز کرده و با کیفیت مطلوب تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در حوزه آبخیزداری در شهرهای مختلف گیلان تعریف شده گفت: تفاهم‌نامه‌های مربوط به این حوزه تا قبل از عید منعقد می‌شود و پس از تعطیلات عید مراحل اجرایی آن را آغاز می‌کنیم تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را تحویل دهیم.

ابراهیمی افزود: در حوزه لایروبی رودخانه‌ها بسیج سازندگی اعلام آمادگی کرده و به مسئولان ذی ربط اعلام کردیم تا در صورت نیاز سازمان‌ها برای لایروبی انهار و نهرهای روستایی از ظرفیت بسیج سازندگی گیلان بهره‌مند شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: بسیج سازندگی استان گیلان آمادگی دارد تا اقدامات مذکور را در نقاط مختلف استان در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

ابراهیمی ابراز داشت: با توجه به شرایط موجود و مشکلات اقتصادی تأکید ما بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری تکیه بر داشته‌ها و ظرفیت‌های درونی است لذا یکی از این ظرفیت‌های استان گیلان حوزه کشاورزی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در هر منطقه استان قطب‌های کشاورزی را شناسایی کردیم افزود: به دنبال این هستیم که در حوزه قطب‌های تولید هر شهر اقداماتی را انجام دهیم که منجر به توسعه آن شود.

ابراهیمی گفت: یکی از قطب‌های استان ابریشم است و در این حوزه نیز فعالیت‌هایی را در دستور کار داریم از جمله این اقدامات می‌توان به توزیع رایگان نهال‌های توت بین نوغانداران، ارائه آموزش و حمایت از صنایع تبدیلی این حوزه برای تبدیل ابریشم به نخ اشاره داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این مورد از مسئولان استانی نیز درخواست داشتیم تا اعتباری را در راستای اقتصاد مقاومتی برای ایجاد کارگاه‌های نخ‌کشی ابریشم در اختیار بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان قرار دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه در این حوزه رایزنی‌هایی انجام شده و از ظرفیت‌های مختلف مانند ظرفیت‌های علمی و اساتید دانشگاهی نیز بهره‌گیری کرده‌ایم افزود: بسیج سازندگی در راستای احیاء این صنعت و شکوفایی کامل آن در گیلان در کنار فعالان صنعت ابریشم فعالیت می‌کند.

وی عنوان داشت: امسال چهارمین سالی است که گروه‌های جهادی در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با حمایت ویژه فرماندهی سپاه قدس گیلان و همت بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان ورود کرده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برای کشت برنج به شکل علمی در کنار کشاورزان قرار گرفته‌ایم بیان کرد: فعالیت‌های این حوزه شامل آموزش کشاورزان در خصوص آزمون خاک، مواد مورد نیاز خاک، نوع کود و بذر مناسب برای مزارع است؛ بسیج مهندسین کشاورزی برای حمایت از تولید برنج در کنار مردم روستا قرار گرفته‌اند.

ابراهیمی ابراز داشت: در حوزه چای نیز در میز تخصصی چای فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد تا بتوانیم این محصول استراتژیک گیلان را به بهره‌برداری کامل برسانیم تا هم در معیشت مردم بهبود حاصل شود، هم نیاز کشور به این محصول تأمین شده و صادرات آن نیز افزایش یابد.

وی افزود: بسیج، سپاه و همه گروه‌های جهادگر در تمام عرصه‌های کشاورزی، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی و سایر موارد در کنار مردم هستند و در هر مکان و زمانی اگر کمکی از بسیج سازندگی ساخته باشد دریغ نکرده و همواره آماده برای حضور در میدان سازندگی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: در این راستا از مسئولین می‌خواهیم که از ظرفیت بی‌انتهای بسیج که امام خمینی (ره) بنای آن را نهاده و رهبر معظم انقلاب آن را هدایت می‌کند به نفع مردم و جامعه بهره ببرند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار