کد خبر : 51784
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان برای ۳۰۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان برای ۳۰۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه امسال ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی برای گیلان به تصویب رسیده است گفت: تکمیل این پروژه‌ها برای ۳ هزار و ۳۱۱ نفر در سطح استان شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش گیلانستان محمدعلی محمدی  امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان با اشاره به محقق شدن 80 درصد مصوبات این ستاد در سال 98 اظهار داشت: مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان در سال گذشته، 18 پروژه به‌همراه 53 زیر پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از 83 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه امسال 41 پروژه اقتصاد مقاومتی برای استان گیلان به تصویب رسیده است خاطرنشان کرد: تکمیل این میزان از پروژه‌ها برای 3 هزار و 311 نفر در سطح استان گیلان شغل ایجاد می‌کند.

محمدی با اشاره به پروژه‌های تعریف شده متناسب با شعار جهش تولید در گیلان ابراز داشت: امسال 128 پروژه تولید مختص گیلان به ستاد کشوری معرفی شد که در نهایت 95 پروژه برای استان گیلان مصوب شد که قرار است اجرا شود و این پروژه‌ها برای بیش از 6 هزار نفر در این استان شغل ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به برخورداری 70 درصد جمیعت گیلان از پروژه‌های آب‌رسانی اظهار داشت: با افتتاح پروژه‌های آبرسانی، یک میلیون و 680 هزار نفر جمعیت شهری و همچنین 440 هزار نفر جمعیت روستایی در بخش خمام، رشت و بندرانزلی از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

سیدمحسن حسینی با بیان اینکه درحال حاضر تکمیل تصفیه‌خانه بندرانزلی یکی از مهمترین اهداف و دغدغه‌های شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 20 هزار متر مکعب از این تصفیه‌خانه ساخته شده است و برای بهره‌برداری آن باید 10 هزار مترمکعب باقی مانده را نیز ساخته شود.

وی با اشاره به برنامه‌ها و پروژه‌های مربوط به حوزه اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان تصریح کرد: این شرکت برنامه‌هایی را در حوزه اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی کرده و درحال اجرا است که تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب شهر رشت، انزلی، لاهیجان، آستارا و پروژه‌های آب‌رسانی خمام، رشت، انزلی و آستارا ازجمله مهم‌ترین طرح‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان میزان پیشرفت فیزیکی برخی از این تصفیه‌خانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب شهر رشت بیش از 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 29 میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شده و برای بهره‌برداری نیز به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حسینی با بیان اینکه تصفیه خانه شهرستان لاهیجان نیز برای افتتاح 41 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و 10 هزار مترمکعب آن باید تکمیل شود ابراز داشت: پروژه تصفیه‌خانه جنوب شهر رشت نیز در جلوگیری از تخلیه فاضلاب‌های شهرک‌های رودخانه گوهررود‌ موثر است و‌ جمعیت 120 هزار نفری مسکن مهر را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار