کد خبر : 26537
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

پروژه تالار مرکزی رشت پیشرفت 92 درصدی دارد

پروژه تالار مرکزی رشت پیشرفت 92 درصدی دارد

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه کمبود سالن‌های فرهنگی و هنری در گیلان وجود دارد، گفت: پروژه تالار مرکزی رشت پیشرفت 92 درصدی دارد.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی در گفت وگویی، با اشاره به دغدغه های حوزه فرهنگ و هنر استان، اظهار کرد: به عنوان مسئول این حوزه به مشکلات و مطالبات اهالی فرهنگ و هنر استان واقف هستم.

وی افزود: در گذشته مبالغ مربوط به فصل پنج بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی میلیاردی بود، اما در حال حاضر فقط برای روز خبرنگار و انتشار کتاب مبالغی تخصیص داده می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه کمبود سالن‌های فرهنگی و هنری در گیلان وجود دارد، گفت: متاسفانه مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) پاسخگوی نیاز قشر هنرمندان در مرکز استان نیست. به همین دلیل به دنبال راه‌اندازی تالار مرکزی رشت هستیم و از هنرمندان توقع دارم با ما همراه باشند تا مشکلات را رفع کنیم.

این مقام مسئول، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از تالار مرکزی رشت، خاطرنشان کرد: تاکنون 225 گزارش از روند بهره‌برداری از این تالار به وزارتخانه ارسال کردم.

فاضلی، با بیان اینکه پروژه تالار مرکزی رشت پیشرفت 92 درصدی دارد، عنوان کرد: با جدیت پیگیر بهره‌برداری هرچه سریع   تر از این تالار هستم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، ضمن ارائه گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده در دوران مدیریت خود، گفت: برپایی نخستین اکسپوهای نقاشی و عکس و همچنین تامین اعتبار هفت میلیاردی برای ساخت فیلم بلند در گیلان از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه بنده در کارهای گروهی اهالی فرهنگ و هنر دخالت نمی‌کنم، متذکر شد: استان گیلان نخستین انجمن نمایش انتخابی کشور را دارد که اعضای آن توسط خود هنرمندان انتخاب می‌شوند.

فاضلی، با تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد هنر در گیلان، اضافه کرد: در کارگروه فرهنگ و هنر، همه نهادهای فرهنگی باید حضور داشته و پاسخگو باشند.

وی با اشاره به حمایت استاندار گیلان از حوزه فرهنگ و هنر، یادآور شد: بیمه تکمیلی خبرنگاران استان امسال نیز با مساعدت استاندار گیلان پرداخت شد./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار