کد خبر : 33400
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397- 48: 10

پروژه مسکن مهر مشکل کمبود اعتبار دارد

پروژه مسکن مهر مشکل کمبود اعتبار دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ پروژه مسکن مهر با مشکل کمبود اعتبارات مواجه است و اگر دولت از مجلس و یا کمیسیون عمران درخواست کند مجلس در مسیر رفع این موانع قدم برمی‌دارد.

به گزارش گیلانستان حسن خسته‌بند اظهار داشت: پروژه مسکن مهر با هدف خانه‌دار کردن اقشار آسیب‌پذیر جامعه به اجرا درآمد بنابراین استفاده از این واحد‌ها به‌عنوان ویلای شخصی و برای استراحت و تفریح توسط افرادی که خارج از استان سکونت دارند با قانون مطابقت ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تحویل به موقع واحدهای مسکن مهر به متقاضیان را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ پروژه‌های مسکن مهر برای تکمیل در موعد مقرر به تزریق اعتبارات مالی بیشتری نیاز دارند بنابراین در صورت عدم مساعدت مالی بانک‌ها دولت قادر به اتمام امکانات زیرساختی آنان نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عزمی جدید در دولت برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر ایجاد شده است عنوان کرد: در سنوات گذشته روند ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر با شتاب بسیار زیادی همراه بود و در صورت ادامه همان روند مطمئناً پروژه‌های باقیمانده تکمیل می‌شوند.

خسته‌بند در مورد فرآیند ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف گیلان نیز تصریح کرد: این پروژه‌ها در برخی از شهرهای استان نظیر بندرانزلی وضعیت بسیار مطلوبی داشته و پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارند و در برخی نقاط دیگر نیز به علت کمبود اعتبارات راکد مانده‌اند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس همراهی و مساعدت بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که برخی از پروژه‌های مسکن مهر به علت آن متقاضی ندارند جدای از بحث کمبود اعتبارات مالی طولانی شده روند ساخت واحدها است.

وی استفاده از واحدهای مسکن مهر به جای ویلا برای افرادی که خارج از استان‌ها سکونت دارند را به شدت مورد انتقاد قرار داد و بیان داشت:‌ این طرح با هدف خانه‌دار کردن افراد کم‌درآمد جامعه در کشور آغاز شد بنابراین چنین استفاده‌ای از این واحدها مطمئناً با اهداف اولیه ‌منافات دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه به هر کدام از واحدهای مسکن مهر یارانه تعلق گرفته است عنوان کرد: پروژه‌های مسکن مهر باید در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد،‌ بهزیستی و افراد آسیب‌پذیر جامعه قرار گیرند و استفاده از آنان برای تفریح و استراحت این طرح را دچار چالش می‌کند.

خسته‌بند افزایش قیمت‌ها و نوسانات بازار و تأثیرات مخربی که این عوامل در روند تکمیل واحدهای مسکن مهر ایجاد می‌کند را مورد تأکید قرار داد و گفت: در صورت طولانی شدن روند ساخت و افزایش شدید قیمت‌ها متقاضیان نیز به علت عدم تمکن مالی برای پس گرفتن سرمایه خود اقدام می‌کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس، نتیجه و برآیند جلسات شورای مسکن استان‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: پروژه مسکن مهر با مشکل کمبود اعتبارات مواجه است بنابراین اگر دولت از مجلس و یا کمیسیون عمران درخواست کند مجلس نیز به نوبه خود در مسیر رفع این موانع قدم برمی‌دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار