کد خبر : 62372
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399- 05: 15

پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان در دهه مبارک فجر افتتاح شد

پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان در دهه مبارک فجر افتتاح شد

همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر، پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش گیلانستان، در مراسمی با حضور فرماندار، معاون عمرانی فرماندار، مسئولان شهرستان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان با رعایت پروتکل های بهداشتی پروژه های مدیریت شهری لاهیجان افتتاح شد.
یوسف قیامتیون شهردار لاهیجان در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان در دهه فجر سال ۱۳۹۹ با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری لاهیجان و اعتبارات ملی افتتاح و به بهره برداری می رسد.
وی افزود: این پروژه ها شامل ساماندهی بسترو حریم رودخانه لاهیجان( محدوده کوی فرهنگیان) با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و درآمدهای عمومی شهرداری که از این مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از سفر ریاست محترم جمهوری بوده و بازگشایی و تعریض خیابان پرستار به طول ۲۰۰ متر و عرض عقب نشینی ۵ متر با اعتباری بالغ  بر ۱۰  میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری می باشد.
شهردار لاهیجان اضافه کرد: پروژه ساماندهی بستر و حریم رودخانه لاهیجان( محدوده کوی فرهنگیان) شامل دیوار بتنی مسلح برای جلوگیری از واژگونی خانه ها به طول ۱۴۰ متر و ارتفاع ۵/۳ متر ، دیوار سنگ و ملات برای تثبیت دیواره به طول ۵۰ متر و ارتفاع ۵/۳ متر، ایجاد شیب پلکانی و کاشت درخت برای زیبا سازی منظر به طول ۱۷۰ متر و ارتفاع ۵/۳ ، اجرای دیواره گابیونی به طول ۱۶۰ متر و ارتفاع ۶ متر، اجرای دیواره بتنی به طول ۲۰ متر و ارتفاع ۴ متر ، لایروبی به طول ۵۵۰ مر و عمق ۲ متر برای اصلاح مسیر مذکور، حفاظت خشکه چینی برای تثبیت بستر به طول ۱۵ متر و پروژه تعریض خیابان پرستار شامل شامل تخریب دیوار قدیمی، احداث دیوار جدید، جابجایی تأسیسات بیمارستان ۲۲ آبان و اورژانس، تخریب پارکینگ اورژانس و احداث پارکینگ جدید، آسفالت به مساحت ۸۰۰ متر مربع، فرش بتن به مساحت ۵۰۰ متر مربع و جابجایی ۷ عدد تیر برق می باشد.

قیامتیون گفت: هدف شورای اسلامی شهر و شهرداری لاهیجان، توسعه همه نقاط سطح شهر برای جلب رضایت شهروندان می باشد و جای دارد از حمایت فرماندار، امام جمعه، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی،اعضای شورای تأمین، معاونان فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و تلاش کارکنان شهرداری قدردانی نمایم.
وی در پایان از زحمات خبرنگاران و رسانه های گروهی برای انعکاس مثبت عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر قدردانی کرد.
جوادنجارتمیزکار رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان هم در این مراسم با قدردانی از حضور مسئولان و شهروندانی که با رعایت پروتکل های بهداشتی در این آیین شرکت کردند، ضمن قدردانی از شهردار و مجموعه شهرداری که پیگیر این پروژه بودند، گفت: رمز موفقیت پیشرفت پروژه های شهری لاهیجان مدیون اتحاد و همدلی بین مسئولین بزرگوار شهر لاهیجان است که ما به جای دامن زدن به  اختلافات به خدمت به مردم می پردازیم.
وی گفت: بحث سلامت و حفاظت از جان مردم این منطقه یکی از دغدغه های مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر در این چند سال اخیر بود.
وی با بیان اینکه مردم این منطقه به دلیل رانش رودخانه همواره نگران حفظ سلامت و جان خود بودند، افزود: با پیگیری های صورت گرفته این پروژه به موقع در حال انجام بوده و با ایجاد فضای سبز مناسب نیز بر جاذبه های این مسیر افزوده خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان در این مراسم از فرماندار و مسئولان شهرستان خواستار جلوگیری از ورود فاضلاب های خانگی به این رودخانه شد و اضافه کرد: اگر این پروژه انجام شود و جلوی ورود فاضلاب گرفته نشود و ساماندهی از سوی آب و فاضلاب انجام نشود، ما نمی توانیم به موفقیت صد در صدی این پروژه امیدوار باشیم.
یونس محمودی فرماندار شهرستان لاهیجان هم در این مراسم با تبریک دهه مبارک فجر گفت: از اقدامات رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان برای پروژه های عمرانی شهری قدردانی می نمایم.
وی افزود: در دهه مبارک فجر امسال ۸۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان در شهرستان لاهیجان افتتاح می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار