کد خبر : 34951
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اسفند 1397- 37: 11

پروژه کمربندی رشت در مرحله مطالعات درجا می‌زند

پروژه کمربندی رشت در مرحله مطالعات درجا می‌زند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ساخت کمربندی را از ضروریات شهر رشت خواند و گفت: اجرای این پروژه هنوز در مرحله مطالعات باقیمانده است.

به گزارش گیلانستان محمدصادق حسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت کمربندی رشت از اولویت‌های مهم این شهر است اما با وجود همه این‌ها طرح یاد شده هنوز هیچ پیشرفتی نداشته و در مرحله مطالعات مقدماتی باقیمانده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با ایجاد انگیزه و رغبت در کشاورزان و سرمایه‌گذاری در روستاها می‌تواند از ایجاد مشاغل کاذب جلوگیری کند افزود:‌ در حال حاضر میانگین مالکیت زمین‌های کشاورزی در گیلان حدود ۷ دهم هکتار است که به هیچ عنوان کفاف هزینه‌های خانوار را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ورود سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های تبدیلی و فراوری استان گیلان را ضروری خواند و عنوان کرد: به علت وجود برخی از نگاه‌ها و مشکلات اداری سرمایه‌گذاران علاقه و رغبت چندانی برای ورود به این مقوله‌ها ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس داشتن توقعات بالا از سرمایه‌گذار توسط برخی مسئولان و مدیران دستگاه‌ها در گیلان را مخرب اعلام کرد و عنوان کرد:‌ برخی از این مدیران توقع دارند سرمایه‌گذار بدون توجه به حاشیه سود و منافع خود تنها باید مشکلات روستاها را حل و فصل کند.

حسنی با بیان اینکه تاکنون سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کرده اما موفق به عملیاتی کردن طرح مورد نظر نشده است بیان کرد: دولت در سرمایه‌گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی کمرنگ ورود می‌کند بنابراین تنها راه باقیمانده استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و حل موانع موجود است.

وی در مورد احداث کمربندی شهر رشت نیز با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه در مرحله مطالعات باقیمانده است عنوان کرد: به علت عدم پیشرفت در کار هیچ‌گونه منابع و اعتباری به این پروژه اختصاص داده نشده است از طرفی دیگر وضعیت شورای شهر و شهرداری رشت نیز هنوز مشخص نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ایجاد کمربندی رشت را یکی از ضروریات بسیار اساسی این شهر اعلام کرد و اظهار داشت:‌ مسئله خیابان‌های شهر رشت،‌ حجم بالای ورود مسافران و گردشگران و موضوعاتی از این دست ضرورت به نتیجه رسیدن این پروژه را دو چندان کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح روستای بدون بیکار در شهرستان رشت و موانع آن اشاره کرد و اظهار کرد:‌ اجرای این طرح تنها به مسائل اعتباری و منابع بانکی نیاز ندارد بلکه برای تحقق این موضوع فارغ از مسائل اعتباری به مدیریتی قوی نیاز داریم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار