کد خبر : 9193
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1395- 33: 21

پسرم با رفتارش امر به معروف و نهی از منکر میکرد/ترامپ هیچ عددی نیست/ مسئولین به حلال و حرام بیشتر دقت کنند

پسرم با رفتارش امر به معروف و نهی از منکر میکرد/ترامپ هیچ عددی نیست/ مسئولین به حلال و حرام بیشتر دقت کنند

گزینه های آمریکا چه روی میز باشد چه زیر میز باشد، ماهیت آنان برای این نسل روشن شده است. مردم تا آخر ایستاده اند و دشمنان هیچ کاری نمی توانند انجام دهند، فقط تهدید میکنند.

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت گیلانستان، غلامحسن مسافر پدر بزرگوار شهید مدافع حرم گیلان “سعید مسافر” مهمان ویژه تحریریه گیلانستان بودند و با حضور پر افتخار در فضایی صمیمی و معنوی با خبرنگاران گیلانستان به گفتگو نشستند. مشروح این مصاحبه در ذیل آمده است:

گیلانستان: فرق جنگ تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس با جنگ امروز در سوریه چیست؟

پدر شهید مسافر: بسم الله الرحمن الرحیم؛ سلام خدا بر شهدای اسلام، شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا، معمار کبیر انقلاب و درود فراوان بر شهدای مدافع حرم به خصوص ۱۸ شهید مدافع حرم گیلان، همان شهدایی که کیلومترها آن طرف تر و خارج از مرزها برای دفاع از حریم امامت، جانشان را در سبد اخلاص گذاشتند و آسمانی شدند.
باید در ابتدا بگویم از اینکه دفتر پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان را راه اندازی کردید از شما بسیار سپاسگزارم و از دوستانی هم که با شما همکاری می کنند تا این خبرها و مسائل گوناگون کشور، استان، شهر و اخباری درخصوص شهدای گرانقدر را به گوش مسئولین و مردم برسانید، تشکر می کنم.


به جمله ای از مقام معظم رهبری در وصف شهدای مدافع حرم اشاره می کنم که ایشان فرمودند: اگر شهدای مدافع حرم نبودند ما می بایست با دشمنان در داخل کشور جنگ می کردیم و آنوقت شهدای بیشتری می دادیم .
شهدای مدافع حرم دو اجر و پاداش دارند: اول اجر الی الله یعنی مهاجر الی الله شدند و در راه خدا شهید شدند و دوم اینکه در غربت شهید شدند.
در جنگ هشت سال دفاع مقدس، ما و دشمن خاکریزهای مشخصی داشتیم و همدیگر را می دیدیم ولی در این جنگ سوریه، جنگ بین اسلام و کفر است و سوریه بهانه ای می باشد برای رسیدن به خاک کشور ما و جنایت های بیشتر در منطقه. علت جنگ سوریه، رسیدن به ایران است و می خواهند از سوریه وارد مرزهای ایران شوند و اهداف خود را عملی کنند.
دین اسلام، دین پاک و پاکیزه ای است، در اسلام آمده است:”المومن الاخوة” یعنی مسلمانان برادر یکدیگر هستند.

گیلانستان: چطور شد که فرزند بزرگوارتان به سوریه رفت؟
پدر شهید مسافر: آقا سعید در سال ۸۷ وارد تیپ میرزاکوچک و به عنوان نیروی رسمی تیپ تکاور لنگرود مشغول به کار شد. ایشان سپاه را یک شغل نمی دانست بلکه سپاه یک علاقه و عشقی برایش بود. به طور مثال اگر کسی میگوید به قرآن و انبیاء علاقه دارم باید آن را در عمل نشان دهد. بنده از سال ۶۳ وارد نهاد مقدس سپاه شدم ولی الان می فهمم که آقا سعید بیشتر از بنده سپاه را شناخت و راه را پیدا کرد. “شهادت سعادت است و شهید سعید”  این جمله در حقیقت برای آقاسعید ما هم صدق می کند.
در ۸سال دفاع مقدس جنگ را بر ما تحمیل کردند ولی آقا سعید برای جلوگیری از ورود دشمن به خاک کشور، آن سمت مرزها رفت تا در آنجا با تکفیری های ملعون مقابله کنند و نگذارند دشمن وارد حریم کشور شود.


یک روز از آقا سعید پرسیدیم چرا اینقدر به سوریه می روی؟ ایشان گفتند ما برای دفاع از ناموس ملت می رویم وگرنه ۲ یا ۳ ماه دیگر و بلکه کمتر دشمنان وارد خاک ایران می شوند. در حقیقت داعش و گروه های تکفیری قصد اهانت به ائمه را داشتند و می خواستند آن بزرگواران را نبش قبر کنند و در جاهایی هم این کار را کردند.

گیلانستان: کمی از اخلاق و خصوصیات شهید مسافر برایمان بفرمایید:
پدر شهید مسافر: آقا سعید با بچه ها رابطه خوبی داشت و به پدر و مادر خود احترام ویژه ای می گذاشت و همیشه زودتر از دیگران سلام می گفت، وقتی به یک کوچک تر خود احترام می گذاشت، آن شخص هم تحت تاثیر اخلاق خوبش قرار می گرفت و رفتار آقاسعید را یاد می گرفت.

آقاسعید برخورد اجتماعی بالایی داشت، حتی بعضی از خانواده هایی هم که وضعیت حجاب خوبی نداشتند، طوری با رفتار و اخلاقش متوجه شان می کرد که کار شما اشتباه است.

وقتی هم که همسرش از ایشان پرسید چرا به سوریه می روی؟ آقا سعید در جواب گفت: به خاطر چادری که روی سر نوامیس مردم است باید برویم با دشمن بجنگیم تا مبادا به خاک کشور ما وارد شوند. آقاسعید همواره تاکید می کرد که چادر خود را حفظ کنید.

گیلانستان: نسل سوم و چهارم انقلاب را چگونه توصیف می کنید؟
پدر شهید مسافر: ما الحمدلله سایه رهبر فرزانه انقلاب را در کشور داریم، اگر در مراسمی شرکت می کنیم، در حقیقت ما را شهدا دعوت کرده اند. ما مدیون شهدا هستیم، اگر امروز مزرهای ما امنیت دارد به برکت خون شهداست.

همه مردم و حتی خانم های بد حجاب جامعه نیز مدیون شهدا هستند. همانطور که در راهپیمایی ۲۲بهمن دیدیم، بعضی از اشخاصی که آمدند و شعار دادند، افرادی بودند که شاید حجاب خوبی نداشتند ولی این را می دانستند که عاشقانه باید از ارزشهای کشور، ولایت و شهدا پاسداری کنند.


همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند یاران من در گهواره هستند، اشخاص دهه سوم و چهارمی که جنگ را ندیدند، امروزه می بینیم که با انقلاب، ولایت و شهدا الفت خاصی دارند.

گیلانستان: نظرتان درباره تهدیدات آمریکا و گزینه های روی میزشان چیست؟

پدر شهید مسافر: ترامپ و روسای جمهور قبلی آمریکا برای ملت ایران هیچ عددی نیستند.معمار کبیر انقلاب اسلامی چه زیبا فرمودند که “آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند” و در واقعیت هم می بینیم که اینطور است.

گزینه های آمریکا چه روی میز باشد چه زیر میز باشد، ماهیت آنان برای این نسل روشن شده است.

مردم تا آخر ایستاده اند و دشمنان هیچ کاری نمی توانند انجام دهند، فقط تهدید میکنند. ما ۳۸سال تحریم وتهدید شدیم، اما خدا را شکر به حدی رسیده ایم که کشورهایی افسوس کشور ما را می خورند.

عده ای می گویند ما اصولگرا هستیم و عده ای هم می گویند ما اصلاح طلب هستیم، ما باید بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم، ما باید در آن مسیر حرکت کنیم، اگر همه افراد جامعه در این مسیر حرکت کنند دیگر هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

گیلانستان: خانواده های معظم شهدا از مسئولین در حل مشکلات مردم چه انتظاری دارند؟

پدر شهید مسافر: انتظار خانواده های شهدا از مسئولین همانند انتظاری است که عموم مردم دارند و آن این است که کارشان را درست انجام دهند، حلال و حرام را بیشتر در کارها رعایت کنند، در راستای آبادانی و عمرانی مانند جاده سازی، آسفالت، برق رسانی، آب رسانی و… تلاش کنند. مسئولین باید خدمت صادقانه و خالصانه به مردم را سرلوحه کارشان قرار دهند.

امام ما فرمودند که انقلاب از پا برهنه ها شروع شد، واقعاً هم همین طور است زیرا آنهایی که ثروتمند و کاخ نشین بودند، برای پیروزی انقلاب اسلامی از جان گذشتگی نکردند. بنده در ایام قبل و حین انقلاب در تهران بودم و آن زمانی که مجسمه رضا شاه را به پایین می انداختند در انجا حضور داشتم. یک روز درمیدان فردوسی، شیشه یک مغازه مشروب فروشی را با سنگ خورد کردیم و گارد شاهنشاهی به سمت ما حمله و تیراندازی کرد.

گیلانستان: جوانان برای اینکه شهدا را از خود راضی نگه دارند باید چه کارهایی انجام دهند؟

پدر شهید مسافر: جوانان باید نمازشان را سر وقت خود به جا بیاورند و احترام گذاشتن به پدر و مادر  و بزرگترها را فراموش نکنند. واجبات خود را رعایت نمایند.

این نسل پرشور و آینده ساز جامعه باید به فرامین رهبر معظم انقلاب خوب گوش دهند و در راه درست گام بردارند تا فریب این و آن را نخورند. امر به معروف و نهی از منکر کنند تا آنجایی که می توانند سطح سواد خود را بالا ببرند.

شهدا دوست دارند جوانان کاری کنند که کشور هیچ وقت محتاج نامردها نشود و دست به بیگانگان دراز نکند تا کشوری همیشه مستقل داشته باشیم. شهدا انتظار دارند به مسائل دینی توجه ویژه ای داشته باشیم تا از تقوای بالایی برخوردار شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار