کد خبر : 13813
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1396- 20: 1

پشت سناریوی شهردار شدن رمضانپور کیست؟/ ۲ راه بی‌مقصد اصلاح طلبان برای ورود عضو علی البدل به شورا !

پشت سناریوی شهردار شدن رمضانپور کیست؟/ ۲ راه بی‌مقصد اصلاح طلبان برای ورود عضو علی البدل به شورا !

در طول ۱۰ روز گذشته، اسمهای زیادی به عنوان شهردار آینده مطرح شده و پشت طرح هر اسمی سناریویی تعریف شده که عمدتا سنجش واکنش افکار عمومی هدف اصلی این گمانه زنی هاست.

به گزارش سرویس سیاسی گیلانستان، نیمه مرداد ماه اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز به کار می کنند، اما در حالی که تنها ۱۰ روز از انتخابات شورا می گذرد منتخبان شورا به تکاپو افتاده اند که بر سر شهردار منتخب به توافق برسند.

در رشت نیز در طول ۱۰ روز گذشته، اسمهای زیادی به عنوان شهردار آینده مطرح شده و پشت طرح هر اسمی سناریویی تعریف شده که عمدتا سنجش واکنش افکار عمومی هدف اصلی این گمانه زنی هاست.

اما برای طرح بعضی اسامی سناریوی ویژه ای وجود دارد. یکی از نام هایی که با هدف خاص به عنوان گزینه احتمالی تصدی پست شهرداری رشت مطرح شده، احمد رمضانپور نرگسی منتخب شورای پنجم است. رمضانپور از افراد حامی فتنه و از نمایندگان مجلس ششم است. او از جمله نمایندگانی بود که در مجلس ششم علاوه بر فتنه گری های متعدد علیه نظام و انقلاب، نامه معروف جام زهر به مقام معظم رهبری را نیز امضا کرده و همراه با برخی دیگر از نمایندگان در راهروهای مجلس تحصن نمود.

رمضانپور ۱۲ سال از مناصب دور بود تا اینکه در انتخابات شورای پنجم توانست در غیاب شورای محترم نگهبان و با کمک دولت و نمایندگان اصلاح طلب تأیید صلاحیت شود. با توجه به این رزومه که حضور او در شورای پنجم را نیز با اما و اگر مواجه می کند، دلیل طرح نام رمضانپور برای تصدی پست شهرداری چیست؟

به نظر می رسد دو انگیزه پشت این گمانه زنی وجود دارد. انگیزه ی اول از سوی یکی از اعضای علی البدل که متعلق به اردوگاه اصلاح طلبان است دنبال می شود. او که خود از رد صلاحیت شدگان اولیه انتخابات بود، در روز دوم تبلیغات انتخاباتی توانست با اعمال نفوذ صلاحیتش را اخذ کند. این عضو علی البدل دو پلن را برای ورود به شورای شهر دنبال می کند. نخست تلاش برای انصراف پدیده انتخابات شوراها با پیشنهادات مالی که از قرار معلوم شکست خورده، و دوم از طریق رمضانپور نرگسی.

چون تنها در صورت وقوع یکی از این دو احتمال است که آقای علی البدل می تواند وارد شورا شود. او سعی کرده به اصلاح طلبان بقبولاند که با شهردار شدن رمضانپور و ورود او به شورا، عملا مدیریت شهری در دست اصلاح طلبان باقی می ماند.

اما یک انگیزه دیگر نیز برای طرح نام رمضانپور به عنوان گزینه تصدی پست شهرداری رشت وجود دارد. اصلاح طلبان که با شکست در انتخابات شورای شهر رشت، از قدرت چانه زنی پایینی برای نشاندن گزینه های خود بر صندلی شهرداری رشت برخوردار هستند، با مطرح کردن نام رمضانپور، هم تحمل اعضای اصولگرای شورا و هم نهادهای انقلابی را در مورد انتخاب شهرداری با سوابق حمایت از فتنه گران می سنجند. سکوت درباره شایعه تصدی پست شهرداری توسط رمضانپور ، شاید اصلاح طلبان را مجاب کند که می توانند با گزینه های افراطی خود نیز وارد بازی و برنده احتمالی شوند.

با توجه به شناختی که از آقای علیپور در همین مدت کوتاه به دست آمده، بعید است پلن اول عضو علی البدل منتج به نتیجه مطلوب شود. اما گزینه ی دوم نیز احتمالا منتفی است. چون جبهه انقلاب اسلامی و اکثریت اعضای محترم شورای پنجم تصدی گری فتنه گران و حامیان فتنه را بر شهرداری رشت بر نمی تابند، چرا که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، فتنه خط قرمزی است که نباید آن را فراموش کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

linda سه شنبه , ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸

با سلام
فتنه گران ازادند و اکثریت انها در دولت نهم و دهم هستند لطفا بیراهه نروید!!

رضا جمعه , ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۱۹

این اراجیف چیه مینویسین؟!

حسینی جمعه , ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

همیشه حقیقت برای شماها سخته

رفتن به نوار ابزار