کد خبر : 82093
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401- 35: 11

پلاک «خانه پهلوان » بر سردر منزل زنده یاد رضازاده

پلاک «خانه پهلوان » بر سردر منزل زنده یاد رضازاده

اول آبان ماه به ابتکار مدیریت منطقه دو، پلاک افتخار با نام خانه پهلوان بر سر در خانه زنده یاد مصطفی رضازاده، کاپیتان کینگ بوکس، در رشت نصب شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از شبستان، برای مردم گیلان، نامش یادآور جهان پهلوان «تختی» و «پوریای ولی» است. اما وقتی خبر « استاد سید مصطفی رضازاده درگذشت» رسانه‌ای شد، شوک بزرگی به جامعه ورزشی استان وارد شد. خبر کوتاه و دردناک بود؛ سرمربی اسبق تیم ملی کیک بوکسینگ موی‌تای کشور، برای کمک به سرنشینان آسیب دیده ناشی از تصادف دو خودرو در جاده رستم آباد – رشت می‌رود، ولی به محض پیاده شدن از ماشین خود، توسط نیسان دیگری زیر گرفته شده و در دم جان می‌سپارد. هیات تکواندوی گیلان بزرگترین سرمایه و بهترین مربی خود را از دست می‌دهد آن هم درحالیکه گیلان یکی از قطب‌های برتر کشور در این رشته ورزشی بود.

 

 

سید مصطفی رضازاده، بنیانگذار کیک بوکسینگ ، موی تای در گیلان و اولین کاپیتان تاریخ کیک بوکسینگ ایران بود که در سه رشته؛ «تکواندو، کیک بوکسینگ و موی تای» به‌عنوان ملی پوش و مربیگری ملی پنج رشته رزمی را در اختیار دارد و باشگاهدار برتر گیلان در سال ۹۴ معرفی شد.

 

 

 

 

 

وی، در زمان حیات، عناوین مختلف جهانی، آسیایی و کشوری را در کارنامه ورزشی خود داشت نظیر؛ کسب مدال طلای مسابقات جهانی اتریش به ‌عنوان بازیکن، مدال نقره قهرمانی آسیا در ماکائو، مدال طلای رقابت های کیک بوکسینگ جهان در اتریش. در روز تشییع، ورزشکار عضدی مملو جمعیت کثیری بود که برای قدردانی و بدرقه پهلوانی تجمع کرده بودند که از جان خود برای کمک به همنوع مایه گذاشته بود. حالا چهار پاییز از آن حادثه تلخ می گذرد و ۲۱ مهر که می‌شود، با دل گرفته آسمان، غم و اندوه از دست دادن پهلوان سید مصطفی رضا زاده، دوباره در دل‌ها زنده می‌شود.

 

 

 

امسال اما، بزرگداشت انسانیت پهلوان رضازاده، طور دیگری برگزار شد و آن هم با پلاک کوبی سردر خانه استاد رضازاده با نام «خانه پهلوان». ابتکاری که شهرداری منطقه ۲ شهر رشت به مناسبت هفته تربیت بدنی انجام داد تا یاد استاد سید مصطفی رضازاده را برای همیشه زنده نگه دارد. در همین زمینه، مدیر منطقه ۲ رشت، یاد پهلوان رضازاده را گرامی داشت و گفت: اول آبان ماه، کاشی پلاک افتخار با عنوان «خانه پهلوان» بر سردر منزل زنده یاد استاد سید مصطفی رضازاده نصب شد.

 

 

 

 

« یوسف یزدانی» اضافه کرد: این اقدام در امتداد، اقدام فرهنگی نصب پلاک های افتخار بر سردر منازل شخصیت‌های ماندگار و تاثیرگذار رشت صورت گرفت.

 

 

 

یزدانی یادآور شد: تاکنون منازل مکتب داران حسینی(ع)، جوانمردان، حافظان قرآن کریم، پیرغلامان اهل بیت(ع) و منازلی که سال ها قدمت برپایی روضه خانگی را دارند، توسط شهرداری منطقه دو شناسایی شده و برخی از این خانه‌ها به مناسبت‌های مختلف دارای پلاک افتخار شدند.

 

 

 

 

 

مدیرمنطقه ۲ همچنین ادامه داد: در سال جاری و به مناسبت عید سعید غدیر خم، پلاک افتخار «خانه نور» برسردر منزل عالم ربانی آیت الله سید مجتبی رودباری نصب شد. همچنین، منازل مکتب‌داران حسینی(ع) نظیر آیت الله انشایی، آیت الله ضیابری، آیت الله احسانبخش نیز توسط شهرداری منطقه دو پلاک کوبی شدند.

 

 

 

در همین راستا، پلاک افتخار پیرغلامان حسینی، برسر در منزل حاج احمد مساح زاده نصب شد که بیش از ۵۰ سال در منزل ایشان مجالس روضه خوانی برگزار می‌شود. همین پلاک بر سردر منازل؛ «حاج رجب برش نورد» و «حاج احمد صومی» و منزل فعال قرآنی زنده یاد «حاج داود لایق برحق» نیز به همت شهرداری منطقه دو نصب شد.

 

 

یزدانی، با بیان اینکه شهر رشت افتخارآفرینان زیادی دارد، تصریح کرد: ملاک انتخاب این منازل، واقع شدن در محدوده منطقه ۲ است. بر همین اول آبان ماه به مناسبت هفته تربیت بدنی،به همراه  سید حسن آموزگار، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان، در منزل زنده یاد رضازاده حاضر شده و پلاک افتخار«خانه پهلوان» بر سردر منزل این  قهرمان ورزشی نصب گردید.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار