کد خبر : 63658
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399- 56: 17

فرماندار رشت:

پلیس ساختمان در بخش های شهرستان رشت تشکیل می شود

پلیس ساختمان در بخش های شهرستان رشت تشکیل می شود

فرماندار رشت گفت: به منظور رصد و پیشگیری از تغییر کاربری و ساخت و سازها در اراضی کشاورزی پلیس ساختمان در بخش های شهرستان رشت تشکیل می شود.

به گزارش گیلانستان، علی فتح اللهی پیش از ظهر شنبه در کارگروه ویژه پیگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری رشت با اشاره به اینکه رسیدگی به هر موضوعی باید با نگاه کارشناسانه باشد، گفت: یکی از دلایل افزایش مهاجرت‌ها به استان گیلان دسترسی آسان به پایتخت است.

فتح الهی با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته تاکنون ارزش افزوده خاصی نصیب کشاورزان نکرده است، افزود: کشاورزی نمی‌تواند منبع درآمدی خوبی برای افراد باشد نیازمند تلاش‌های بیشتر برای افزایش ارزش افزوده به محصولات کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط سخت زندگی و درآمد اندک سبب شده تا کشاورزان زمین‌های خود را بفروشند و متأسفانه به عنوان مسئول هیچ تضمینی به کشاورزان برای مقاومت در برابر وسوسه سودجویان نداده ایم، گفت: باید این تضمین‌ها داده شود تا کشاورز انگیزه‌ای برای فروش زمین خود نداشته باشد.

فرماندار رشت با بیان اینکه این روند زمینه افزایش حضور غیر بومی‌ها در استان گیلان را فراهم کرده است، اضافه کرد: برنج به عنوان یک محصول استراتژیک در دولت و کشور مصوب شده و اینها باهم در تناقض است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در همان ابتدای تغییر کاربری‌ها باید دستگاه‌های متولی ورود و از ساخت و سازها ممانعت به عمل آورند، افزود: قطعاً تغییر کاربری و ساخت و سازها در آینده تبعات برای استان و شهر رشت خواهد داشت.

فتح اللهی افزود: در زمان مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازها تنها نباید با مالک برخورد کرد بلکه در این زمینه شهرداری، دهیاری، مهندس ناظر نیز باید پاسخگو باشند که با توجه به حساسیت موضوع چگونه این اتفاق رخ داده است.

وی با اشاره به تشکیل پلیس ساختمان در بخش‌ها، گفت: دهیاران موظف هستند در این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار رشت با تأکید بر اینکه این کار به منظور رصد و پایش و پیشگیری از تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازها است، افزود: طرح جدید راهور تمام دستگاه‌ها عضو بوده و باید در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی استعلام‌ها باشند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار