کد خبر : 34912
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس:

پلیس گیلان با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال برخورد جدی می‌کند

پلیس گیلان با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال برخورد جدی می‌کند

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: پلیس با هنجارشکنانی که در چهارشنبه آخر سال آرامش مردم و جامعه را مختل کنند برخورد جدی می‌کند.

به گزارش گیلانستان سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات مواد محترقه و عمل به نکات ایمنی باعث شده که در چند سال اخیر حوادث ناشی از روزهای نزدیک به چهارشنبه آخر سال کاهش یابد.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به اهمیت نقش خانواده‌ها در کاهش تلفات در چهارشنبه آخر سال گفت: خانواده‌ها باید به‌طور جدی روی رفت و آمد فرزندان خود در آن روز نظارت کنند و آنان را نسبت به عواقب استفاده از مواد محترقه آگاه سازند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین قشر در حوادث چهارشنبه آخر سال هستند افزود: باید نوجوانان و کودکان ما نسبت به این موضوع که یک لحظه خوشی ممکن است یک عمر پشیمانی به بار آورد آگاه شوند و سلامتی و آرامش خود و خانواده‌شان را با یک لحظه خوشی عوض نکنند.

رسول‌زاده با اشاره به اینکه این آداب و رسوم نشان‌دهنده هویت فرهنگی جامعه ما است خاطرنشان کرد: باید با عمل به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خود آداب و رسوم کهن را در جامعه زنده نگه داریم و از ایجاد رعب و وحشت در جامعه و مزاحمت برای دیگران خودداری کنیم.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه پلیس برای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال بر “کوچه‌محوری” تاکید دارد گفت: تجمع کردن به‌علت افزایش خطرات احتمالی ناشی از انفجار یا روشن کردن آتش در اماکن عمومی اکیداً ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به برخورد جدی پلیس با هنجارشکنان تصریح کرد: پلیس برای رفع نگرانی خانواده‌ها با افرادی که از طریق رفتارهای مخاطره آمیز مانند سدمعبر، اخلال در نظم جامعه، ایجاد سر و صدا و هنجارشکنی آرامش مردم را مختل کنند به طور جدی برخورد می‌کند.

رسول‌زاده با اعلام ممنوع بودن خرید و فروش مواد محترقه که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مختل می‌کند افزود: برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی، حبس از 3 ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق مجازات کسی است که نظم و آرامش جامعه را مختل کند یا مردم را از کسب و کار باز دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان ضمن دعوت از مردم برای همکاری با پلیس اظهار داشت: پلیس برای کاهش خسارات و تلفات چهارشنبه آخرسال نیازمند همکاری مردم است و امیدوارم عموم مردم سال جدید را با تندرستی و بدون هرگونه آسیبی در کنار خانواده آغاز کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار