کد خبر : 83329
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آبان 1401- 26: 17

پنج سد مخزنی در گیلان در دست احداث است

پنج سد مخزنی در گیلان در دست احداث است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: در حال حاضر پنج سد مخزنی در استان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصد در دست احداث است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، وحید خرمی روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بین ۲ تا ۸۱ درصدی این سدها بیان کرد: هم اینک سد پلرود  ۸۱ درصد، دیورش ۶۱ درصد، شفارود ۵۸ درصد، لاسک ۶ درصد و دیلمان ۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی افزود: همچنین طرح‌های مخزنی خالصان، نیل رود و عزیز کیان در استان نیز در دست مطالعه و اخذ مجوزهای لازم برای شروع عملیات اجرایی هستند ضمن اینکه مطالعات فاز صفر برای تعدادی سد کوتاه در سطح گستره جغرافیایی انجام شده که در صورت تایید می‌توانند در فاز مطالعات مرحله اول قرار گیرند.

 

این مسئول عنوان کرد: علاوه بر موارد یاد شده تاکنون چهار سد لاستیکی آستانه اشرفیه، باغبانان فومن و سدهای پهلوان بست و گالشکلام لنگرود بهره برداری شدند و  هفت سد لاستیکی دیگر از جمله ماسال با پیشرفت‌های فیزیکی ۸۷ درصد، تولم شهر صومعه سرا ۷۷ درصد، گرکانرود تالش ۶۷ درصد، فخر آباد رشت ۸۷ درصد، ملاهادی آستارا ۶۵ درصد و انبارسر در آستانه اشرفیه با پیشرفت ۱۰ درصد در دست احداث است.

 

خرمی گفت: مطالعات فاز صفر ۱۰ سد لاستیکی دیگر در استان انجام شده که پس از بررسی‌های فنی و تامین اعتبارات لازم می‌توانند در دستور کار قرار گیرند.

 

گیلان با بارش بیش از یک‌هزار میلیمتر از پرباران ترین استان های کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار