کد خبر : 80770
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401- 05: 14

تا پیش از انسداد مرزها/

پنج هزار گیلانی با ناوگان حمل و نقل عمومی به سفر اربعین اعزام شدند

پنج هزار گیلانی با ناوگان حمل و نقل عمومی به سفر اربعین اعزام شدند

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از اعزام بیش از پنج هزار زائر گیلانی تا قبل از انسداد مرزها ، توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برای شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین به پایانه‌های مرزی خبر داد.

به گزارش گیلانستان، غلامعلی نیک فهم روز شنبه در گفت و گویی افزود: این تعداد زائر اربعین بوسیله ۲۵۷ دستگاه اتوبوس مسافربری به پایانه‌های مرزی مهران و خسروی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این زائران تا شانزدهم ماه جاری به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی به پایانه‌های مرزی اعزام شدند، عنوان کرد: از روز گذشته با دستور ستاد اربعین کشور اعزام زائران اربعین به دلیل ازدحام جمعیت در مرز متوقف شده‌ است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطر نشان کرد: تا این لحظه همچنان این ممنوعیت اعزام برقرار است و در صورت از سرگیری اعزام‌ها، مشکلی به لحاظ فرستادن زوار از طریق ناوگان عمومی گیلان وجود ندارد.

وی همچنین گفت : به منظور تسهیل در بازگشت زائران گیلانی برنامه‌ریزی شده تعدادی اتوبوس‌ از استان به پایانه های مرزی اعزام شود و تا پس از اتمام مراسم اربعین کار جابه جایی زوار را به استان انجام دهند.

این مسئول افزود : تاکنون نزدیک به ۴۰ دستگاه اتوبوس بدین منظور به مرزهیا مهران و خسروی اعزام شده‌است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه از حداکثر امکانات برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی استفاده شده‌ است، عنوان کرد: بابت خودرو و جابجایی زائران کمبودی نداریم و هر زمان دستور اعزام صادر شود، این کار انجام می‌شود.

در پی کمبود امکانات عراق در پذیرش و خدمت رسانی به زائران، رییس ستاد مرکزی اربعین روز جمعه از مسدود شدن مرزها خبر داد و امروز شنبه بار دیگر از مردم خواست که برای زیارت اربعین از مراجعه به مرزها پرهیز کنند تا شرایط برای تردد زائران فراهم شود.

در واقع آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران اربعین به شهرهای زیارتی و مسائل عدیده ای که زوار ایرانی در داخل خاک این کشور داشتند سبب شد تا ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرزهای شش گانه با عراق را از روز جمعه ببندد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار