کد خبر : 83349
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

پوستر جشنواره تئاتر خیابانی گیلدخت رونمایی شد

پوستر جشنواره تئاتر خیابانی گیلدخت رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت در تالار مرکزی رشت برگزارشد.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، امیرحسین علوی شهردار رشت  پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت و نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه اصحاب هنر و رسانه ما  نماینده‌های جامعه فرهنگی و هنری غنی استان گیلان هستند، اظهار کرد: این استان و خطه شمال کشور با پیشینه غنی دارد به نوعی مهد و مأمن اسلامی و مکتب تشیع و رواج‌دهنده آن در دنیا بوده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه از هر توانی می‌توان برای فرصت‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی کرد، افزود: ما می‌توانیم چنین جشنواره‌هایی را به رویدادهای فراگیر ملی تبدیل کرده و برای فرهنگ و آبادانی، از هر برهه فرصت اقتصادی بسازیم.

 

شهردار رشت با اشاره به اینکه در فضای هنری دشمن از بی‌شرمندانه‌ترین حملات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره می‌برد، بیان کرد: ظرفیت ترویج فرهنگ و هنر در استان گیلان نهفته است و ما با ویژگی و ظرفیت‌های هنری که در این سرزمین داریم باید قوی و متمدنانه در این حوزه تلاش کرده و اهمیت نظام اسلامی را از زبان هنرمندان به همه جا صادر کنیم.

 

 

 

رئیس سازمان فرهنگی هنری ورزشی نیز در این مراسم با اشاره به استقبال خوب نخستین جشنواره استانی گیلدخت در سال گذشته در رشت اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل استقبال بسیار خوبی که از سایر استان‌ها شاهد بودیم، امسال جشنواره را در سطح ملی برگزار کردیم.

 

یاسر محجوب با بیان اینکه رسالت سازمان فرهنگی هنری ورزشی، ارتقای سطح فرهنگی جامعه است، گفت: سال گذشته تولیدات هنری زیادی با استقبال خوب هنرمندان به دبیرخانه ارسال شد که از این آثار ۳۶ اثر منتخب به بخش جوایز راه پیدا کرد.

 

به گفته رئیس سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری رشت به دلیل استقبال سایر استان‌ها از جشنواره فیلم کوتاه، تصمیم بر این شد تا با همکاری شهرداری و انجمن  سینمای جوانان کشور، میزبان این جشنواره در سطح ملی شویم.

 

محجوب با اشاره به پخش تولیدات هنری فیلم کوتاه در بخش موضوعی میرزا کوچک خان و نهضت جنگل در ۸۰ شبکه گفت: جشنواره گیلدخت به صورت منطقه ای برگزار می‌شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم شورای شهر رشت با بیان اینکه این رویداد هنر و این جایگاه می‌تواند محرکی برای حرکت‌های بزرگ در سطح ملی باشد، اظهار کرد: هنرمندان تنها زینت مجالس ما نیستند بلکه آنها پیامبران اجتماعی و معلمان جامعه هستند.

 

سید حسین رضویان از تأثیرات هنر بر ساخت انسان خوب اشاره کرد و گفت: هنر برنده‌ترین ابزاری است که می‌تواند انسان متمدن را برای جامعه‌ خود به وجود بیاورد و اگر هنرمند در جامعه جدی گرفته نشود آن اتفاقی که باید  بیوفتد، رخ نمی‌دهد.

 

گفتنی است آرزوها آرمان‌ها، زنان و انقلاب اسلامی، زنان و دفاع مقدس، زنان و عفاف و حجاب، زنان و تحکیم بنیان خانواده، زنان اشتغال و کارآفرینی، زن و آسیب ها اجتماعی، زنان مدافعان سلامت، زنان و حقوق شهروندی، نقش زنان در آموزش شهروندی و زنان سرپرست خانوار را ۱۱ محور جشنوار گیلدخت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار