کد خبر : 32647
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

پوستر و فراخوان صبح شعر« نوری تا حرم» منتشر شد

پوستر و فراخوان صبح شعر« نوری تا حرم» منتشر شد

پوستر و فراخوان صبح شعر «نوری تا حرم» با محوریت شهدای گیلانی مدافع حرم و با نگاهی ویژه به جوان‌ترین شهید، «بابک نوری هریس» انتشار‌یافت.

به گزارش گیلانستان ، این همایش با هدف پاس‌داشت مقام شهیدان، تقویت ادبیات پایداری و اشاعه‌ی فرهنگ شهادت، فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای افزایش ارتبا‌ط‌های فرهنگی درمیان کودکان و نوجوانان و بستر‌سازی برای شکوفایی و شناسایی استعداد‌های آنان به‌ همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم و‌ همراهی دستگاه‌های فعال در این حوزه برگزار‌می‌شود.
هم‌زمانی برگزاری این صبح شعر با ایام الله چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی نیز تلاشی برای به‌تصویر‌کشیدن دست‌آورد‌های گسترده‌ی انقلاب و نمایش بخش ارزش‌مندی از رویش‌های این نظام مردمی و پویاست.
بر این ‌اساس،«فرهنگ ایثار و شهادت» و «ارزش‌های اخلاقی و اسلامی» از محور‌های موضوعی این همایش است که در سه بخش «شعر کلاسیک»، «شعر نو» و «کودک ونوجوان» با شرکت گروه‌های سنی«د» و«ه» (نوجوانان 12 تا 18 سال) برگزار‌می‌شود.
به همین منظور، شرکت‌کنندگان می‌توانند سه اثر را با موضوع و در قالب‌های یادشده، برروی یک برگ کاغذ A4 تایپ و حداکثر تا تاریخ05/11/97، به کانون استان گیلان به‌ نشانی رشت، صندوق پستی 3181و در استان قم به نشانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال‌کنند.
قید مشخصات صاحب اثر( نام، نام خانوادگی، تحصیلات، سال تولد، نشانی و شماره ثابت و همراه) وشرکت نوجوانان 12 تا 18 ساله، از شرایط و ضوابط ذکر شده در فراخوان محسوب‌می‌شود.
آثارارسالی نیز پس از داوری و انتخاب، روز چهارشنبه 17 بهمن ماه 1397، هم‌زمان با برگزاری صبح شعر «نوری تا حرم» در گلزار شهدای شهر رشت قرائت‌شده و به برگزیدگان، جایزه‌های نفیسی اهدا‌می‌شود.

شایان ذکر است، افزون بر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم، فرمانداری رشت، آموزش و پرورش، بنیادشهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه قدس و ستاد کنگره سرداران، امیران و هشت هزارشهید استان گیلان، از مجموعه‌های همراه در برگزاری این همایش به‌شمار‌می‌روند.

 

اننهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار