کد خبر : 26941
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 تیر 1397- 20: 14

پویش “حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما”/ سپاه اجازه برهم زدن آرامش مردم گیلان را به کسی نمی‌دهد

پویش “حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما”/ سپاه اجازه برهم زدن آرامش مردم گیلان را به کسی نمی‌دهد

معاون سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در برخورد با جرائم سازمان یافته با جدیت ورود کرده و منتظر کسی نمی‌مانیم گفت: سپاه اجازه نمی‌دهد کسی امنیت روانی گیلان را برهم بزند.

به گزارش گیلانستان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان صبح امروز در نشست خبری عفاف و حجاب در رشت اظهار کرد: پوشش برای انسان از تعابیر دینی و قرآنی است و از سفارش معصومین است.

 

سرهنگ عباس بایرامی با بیان اینکه پوشش زن در عین حضور در جامعه مطرح است افزود: حفظ حجاب و عفاف برای زن باید در جامعه باشد تا امنیت روانی و اجتماعی در سایه بهداشت اجتماعی شکل بگیرد.

 

وی با بیان اینکه تقوا و پاک‌دامنی در حجاب و عفاف نهفته است گفت: حجاب منحصر به زن نیست بلکه حجاب و عفاف شامل مردان نیز می‌شود و باید در جامعه اشاعه پیدا کند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حجاب و عفت فرد عزت‌آفرین است خاطرنشان کرد: اسلام تذکرات فراوانی بر حفظ حجاب و عفاف کرده و زنان در اولویت رعایت حجاب و عفاف هستند‌.

 

بایرامی با بیان اینکه زن شیعه مسلمان حجاب و عفاف را از بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها الگو گرفته تصریح کرد: حضرت زهرا الگوی کاملی برای رعایت حجاب و عفاف است و لازم است بانوی مسلمان رعایت حجاب را از بانوی دوعالم الگو بگیرد.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر حجاب بوده گفت: حجاب و عفاف پس از انقلاب اسلامی در جامعه ایرانی قدرت گرفت و شاکله آن برای مرد و زن ایرانی به‌عنوان یک اصل در نظر گرفته شد که این ارزش اسلامی و دینی ماحصل نگاه بلند امام خمینی (ره) است.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به موضوع کشف حجاب رضا خوانی گفت: درزمانی که حجاب از سر زن برداشته می‌شد زنان رشتی در ساعتی بیرون می‌آمدند که سویی از مأموران رضاشاه نباشد و این فرهنگ باید موردتوجه جوانان قرار بگیرد.

 

بایرامی با بیان اینکه عفاف و حجاب از موضوعاتی است که شبانه‌روز توسط دشمن و رسانه‌های امپراتوری دروغ کوبیده می‌شود گفت: غرب و رسانه‌های مواجب‌بگیر آن، زن را تنها ابزار می‌دانند و چیزی از زن فرهیخته علمی و اجتماعی و با مشارکت در فعالیت‌های سیاسی و تربیتی نمی‌فهمند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه با تاکید بر اینکه نباید حجاب و عفاف سیاسی و جناحی دیده شود گفت: حجاب و عفاف از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و سپاه به حفظ حجاب و عفاف را به‌عنوان یک رکن دنبال می‌کند.

 

بایرامی با بیان اینکه بسیج می‌تواند حجاب و عفاف را در جامعه تقویت کند افزود: ظرفیت عظیمی در حوزه عفاف و حجاب در جامعه وجود دارد که باید با بهره‌گیری از آن‌ها در راستای تقویت و نهادینه کردن حجاب گام برداشت.

 

وی با بیان اینکه رویکرد سپاه در مقابله با بدحجابی تذکر لسانی و مهربانانه است گفت: همه بخش‌های سپاه و بسیج در استان گیلان مکلف و موظف هستند تا در مقابله با بدحجابی امربه‌معروف و نهی از منکر کنند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان در پاسخ به اینکه سواحل گیلان برای حضور زنان محجبه فراهم نیست گفت: متأسفانه زیرساخت‌های سواحل گیلان برای پذیرش زنان به حد کافی فراهم نیست و این مطالبه‌ای به حقی است که باید به آن توجه شود.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان نیز در این نشست خبری با بین اینکه ما در دوران مظلومیت حجاب هستیم اظهار کرد: در دوران رضاخان حجاب یک‌بار مورد تهدید قرار گرفت اما با مقاومت زنان حفظ شد.

 

مینا کرم بجاری با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد افزود: حفظ حجاب نیاز بعد فرهنگ‌سازی دارد و زنان جامعه برای حفظ حجاب بهترین مبلغ هستند.

 

وی از راه‌اندازی پویش «حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما» در گیلان خبر داد و گفت: برخورد نرم و هوشمندانه با بدحجابی در جامعه از ضروریات جامه است و با توجه به تمدن و غنای فرهنگ ایرانی اسلامی حفظ حجاب باید در جامعه تقویت شود.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان بر لزوم تکریم حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: حفظ حجاب و عفاف در جامعه یک‌زمانی نیاز به خون داشت اما امروز باید در مقابل لوازم‌آرایش، لباس بدفرم و غیرمتعارف برخورد کرد.

 

کرم بجاری از افتتاح نمایشگاه بادبادک آرزوها در رشت با مشارکت شهرداری رشت خبر داد و گفت: برگزاری راهپیمایی حافظان حریم خانواده با مشارکت فعالان فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی هست که به‌صورت جدی توسط بسیج جامعه زنان گیلان دنبال می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار